Ce se va întâmpla cu pachebotul Costa Concordia, nava în naufragiul căreia și-au pierdut viața 32 de pasageri
Potrivit cotidianului de afaceri italian, anunțarea oficială a acestei decizii, luate miercuri la sediul Costa Crociere de la Genova, „va avea loc peste câteva zile”.
Armatorul a decis și data ranfluării navei, stabilită la 20 iulie.
Pachebotul Concordia, care a fost redresat în urma unei operațiuni spectaculoase în septembrie, este blocat, în continuare, la câțiva metri de țărm, în apropiere de intrarea în portul toscan Giglio, unde a naufragiat pe 13 ianuarie 2012, un accident care s-a soldat cu 32 de morți.
Potrivit Sole 24 Ore, Costa a renunțat la utilizarea Vanguard, o navă enormă care ar fi urmat să tracteze Concordia.
Odată capabil să plutească, pachebotul Concordia va fi remorcat pe o distanță de aproximativ 280 de kilometri, până la Genova, o operațiune încredințată consorțiului americano-italian Titan Micoperi, însărcinat deja, în toamnă, cu redresarea navei.
Ziarul mai scrie că firma, juriștii acesteia și firme de asigurări sunt pe cale să încheie contracte pentru încredințarea către grupurile San Giorgio, Mariotti și Saipem, în colaborare cu Autoritatea portuară din Genova, a dezmembrării pachebotului Concordia, estimată la suma de 100 de milioane de euro.
În contextul în care asigurătorii ar fi preferat o dezmembrare mai ieftină în Turcia (40 de milioane de euro), Costa s-a raliat opiniei Guvernului italian, care și-a exprimat în mai multe rânduri dorința ca un port italian să fie cel care să beneficieze de această adevărată „mană”.
Potrivit calculelor ziarului, cele trei faze ale dezmembrării navei urmează să dureze un an de zile și să dea de lucru cel puțin unui număr de 100 de persoane.