Executivilor principalilor transportatori aerieni le-a fost reamintit în timpul întrevederilor private recente cu oficialii europeni că pentru a continua să opereze pe rute pe continentul european, de exemplu de la Milano la Paris, aceștia trebuie să aibă un sediu pe teritoriul european, iar o majoritate a capitalului acțiunilor lor trebuie să fie deținută de UE.
Dezvoltarea, ce are loc înaintea declanșării articolului 50, asigură cel mai probabil restructurarea companiilor aeriene, fapt ce va avea consecințe economice pentru Marea Britanie, inclusiv pierderea slujbelor.
Linia dură din partea UE ar putea încuraja Marea Britanie să răspundă conform regulamentului propriilor naționali, care ar pune în aceeași situație dificilă companiile aeriene din UE, ce ar putea renunța la investițiile lor în Marea Britanie, pe termen scurt, deși unii dintre aceștia ar putea căuta în timp să-și stabilească propriile filiale britanice.
Abilitatea companiilor precum easyJet de a opera pe rute în Europa continentală a reprezentat una dintre părțile principale ale modelului lor de afaceri, putând existând o dispobilitate a transportatorilor aerieni de a investi în afara Marii Britanii pentru a-și menține cota de piață.
Unele companii aeriene au început deja să caute sedii alternative și să examineze felul în care ar putea asigura deținerea principală a acțiunilor în cadrul unei conduceri europene. Altele însă par numai să spere la flexibilitatea Comisiei Europene față de regulamentul acordului aviatic curent.
Oficialii europeni au fost însă clari în cadrul întrevederilor despre rigiditatea regulamentului, printre preocupările la nivel european că multe companii din industria aviativă neagă consecințele deciziei Marii Britanii de a părăsi UE.