Proiectat și construit în Ucraina, în anii 1980, Antonov An-225 Mriya va trebui să facă mai multe escale pentru a fi realimentat, înainte ca încărcătura pe care o transportă, un generator electric cu o greutate de 117 tone, să ajungă la destinație.
Dispozitivul a fost preluat din Republica Cehă și urmează să fie livrat companiei miniere australiene Worstely Alumina. Odată pus în funcțiune, generatorul va avea rolul de a alimenta utilajele folosite pentru prelucrarea bauxitei, minereul din care se extrage aluminiul.
Măsurând 84 de metri lungime și având o anvergură a aripilor de 88 de metri (aproape de două ori lățimea unui teren de fotbal obișnuit), avionul a fost folosit de peste două decenii pentru a transporta încărcături masive. Fără a fi încărcat, Antonov An-225 Mriya (cuvânt care în limba ucraineană înseamnă ,,vis”) poate zbura timp de până la 18 ore, fără a fi realimentat.
Inginerii estimează că faza de descărcare a generatorului de la bord ar putea dura până la 10 ore, notează Descoperă.
Reprezentanții companiei de logistică care va facilita transportul, DB Schenker, au declarat că avionul va staționa două zile pe aeroportul din Perth, înainte de a-și lua din nou zborul.
,,Entuziasmul și așteptările pe care le avem sunt foarte mari. Suntem încântați că putem coordona acest proiect impresionant”, a declarat Frank Vogel, directorul Diviziei de petrol și gaze din cadrul DB Schenker.
Administrația aeroportului din Perth se așteaptă ca la eveniment să participe peste 50.000 de oameni. În acest sens, au fost pregătite zone speciale, din care vizitatorii pot observa cu ușurință momentul aterizării.