Cel mai mare grup alimentar din lume anunță angajări: 20.000 de locuri de muncă pentru tineri în următorii patru ani

Publicat: 18 09. 2014, 21:38
Actualizat: 29 09. 2018, 05:04

Grupul elvețian, cu activități în 86 de țări, printre care și România, unde produce napolitanele Joe și ambalează cafeaua solubilă Nescafe, intenționează să ofere 20.000 de noi locuri de muncă pentru tinerii europeni în cadrul proiectului demarat de Alianța pentru Tineret, a declarat joi Laurent Freixe, directorul operațiunilor Nestle în Europa.

Peste 8.000 de tineri sub 30 de ani s-au alăturat Nestle de la lansarea programului anul trecut, relatează Bloomberg.

Ernst & Young, un alt membru al Alianței pentru Tineret, intenționează să ofere 55.000 programe de instruire și 30.000 de posturi pentru interni pe teritoriul Europei până în 2020.

Rata șomajului în rândul tinerilor din UE era la 22% la finele lui iulie, cifrele depășind 50% în țări ca Spania sau Grecia.

„Există un cerc vicios: sunt piețe cu o rată a șomajului ridicată, dar tocmai pe aceste piețe companiile reduc investițiile. Scopul nostru este să creăm un mediu în care firmele doresc să își asume riscul de a oferi cuiva un prim loc de muncă”, a spus Freixe într-o conferință de presă.

Prezent la eveniment, Allan Pall, secretar general al grupului de lobby Forumul Tineretului European, a afirmat că aproape 4,5 milioane de tineri europeni sunt angajați ca interni sau sunt înscriși în programe de instruire oferite de companii. Dintre aceștia, 60% nu sunt plătiți, în timp ce 49% au nevoie de ajutor suplimentar din partea părinților.

Nestle, care își plătește internii, estimează că noile locuri de muncă vor ajuta compania să înlocuiască angajații care ies la pensie din cele aproximativ 150 de fabrici pe care le deține în Europa.

Potrivit Freixe, o serie de state din Europa nu au încă o legislație pentru reglementarea activității prestate de tinerii interni, iar această situație ar trebui să se schimbe.

„În următorii 15 până la 30 de ani, numărul celor care se pensionează va fi mai mare decât al tinerilor care acced pe piața muncii”, a declarat reprezentantul Nestle.