Macaraua maritimă GSP Neptun a fost angajată în acest proiect de compania Hyundai Engineering & Steel Industries, constructorul turnurilor laterale, tablierelor și al cablurilor de suspensie ale podului, potrivit unui comunicat al GSP.
„A fost o licitație internațională la care am participat. Au fost cel puțin trei firme care au participat”, a declarat pentru gândulinginerul Mihai Cârlan, șeful departamentului de Construcții Marine din cadrul GSP. Macaraua GSP Neptun este cea mai mare macara din zonă, putând ridica până la 1.800 de tone. Macaraua este operată de 14 angajați români.
Podul peste strâmtoarea Bosfor, denumit Yavuz Sultan Selim, va fi cel mai lat din lume, cu o lățime de 59 de metri, și va fi al treilea care leagă partea asiatică de cea europeană a metropolei Istanbul.
Cel de-al treilea pod peste Bosfor va avea și cei mai înalți piloni laterali din lume, de 322 de metri. Podul, cu o lungime totală de 2,1 kilometri, va fi inaugurat în 29 octombrie 2015 și va costa 3 miliarde de dolari, se mai arată în comunicat.
GSP furnizează servicii integrate pentru industria offshore de petrol și gaze, în sectoarele de foraj marin, construcții marine, construcții hidrotehnice, transport marin, servicii de salvare și căutare pe mare, intervenție în caz de poluare și instruire.
Compania operează o flotă de 13 nave de asistență și aprovizionare, 8 platforme mobile de foraj marin, 10 nave multifuncționale, 3 nave de construcții marine și 2 macarale plutitoare de mare tonaj.