Considerată una dintre cele mai puternice din lume, nava, cu o lungime de 173,3 metri și o lățime de 34 de metri, este a doua dintr-o serie de trei spărgătoare de gheață comandate de agenția nucleară RosAtom pentru marina comercială.
Construcția acestora trebuie terminată în 2020 de către șantierele navale din Sankt Petersburg (nord). Primul din serie, Arktika, a fost lansat în 2016.
Prezentate drept cele mai mari și mai puternice din lume în categoria lor, aceste nave cu propulsie nucleară fac parte dintr-un proiect destinat să permită navigația pe termen lung, în întreagă perioada a anului, prin pasajul Nord-Est, care leagă Atlanticul de Pacific. Această ruta ar urmă să simplifice pentru Rusia livrarea de hidrocarburi spre Asia de Sud-Est, mai scriu cei de la hotnews.
Această ruta maritimă, devenită practicabilă în lunile de vara grație încălzirii climatice, permite economisirea a 12 până la 15 zile de călătorie în raport cu rutele comerciale tradiționale, în special prin canalul Suez. Relativ puțin folosită până în prezent, se așteaptă că ruta să joace un rol în creștere în comerțul internațional.