Celebrități din lumea high-tech și-au exprimat susținerea față de Obama pe YouTube
Lideri americani din sectorul tehnologiilor de vârf și-au exprimat susținerea față de candidatul democrat în alegerile prezidențiale de la 6 noiembrie Barack Obama, într-o serie de clipuri video pubicate începând de vineri de către site-ul YouTube, relatează AFP.
Într-un clip video de două minute care laudă „inovația”, aproximativ zece lideri din domeniul high-tech, inclusiv fondatorii site-ului de anunțuri Craigslist Craig Newmark și al rețelei sociale LinkedIn Reid Hoffman, aduc un elogiu politicii președintelui în exercițiu.
„Îl susțin pe Obama pentru că am constatat personal cât de mult ține la inovație și cât de mult ține să construiască viitorul către care aspirăm toți”, a apreciat Hoffman.
„Președintele Obama înțelege care sunt condițiile necesare în vederea stimulării inovației în țara noastră”, declară fondatorul Entelo, Jon Bischke.
„El crede că această țară trebuie să avanseze și că inovația este singurul mijloc spre acest scop”, afirmă Rusty Rueff, de la Fundația Grammy.
Obama a primit, de asemenea, susținerea directoarei generale a grupului Yahoo! Marissa Mayer, potrivit site-ului Opensecrets.org, care urmărește contribuțiile la campanie.
În ceea ce îi privește pe republicani, Mitt Romney a primit susținerea președintei-director general a grupului de vânzări online eBay Meg Whitman și a celui al rețelei de telecomunicații Cisco John Chambers, potrivit aceluiași site.
Pe de altă parte, un studiu realizat de Centrul pentru cercetări Pew, publicat luni, relevă că aproape doi americani din cinci utilizează rețelele sociale pentru a face politică. Tinerii sau cei angajați ideologic sunt și mai numeroși.
Aproximativ 60% dintre americanii adulți utilizează rețele sociale ca Facebook și Twitter, iar două treimi dintre ei (39% dintre americanii adulți) le utilizează pentru activități de ordin politic sau civic, potrivit Pew.
Utilizatorii de rețele sociale care vorbesc în mod frecvent despre politică sau sunt marcați ideologic sunt cei mai susceptibili să se afle printre cei mai activi pe aceste rețele.
Cei mai tineri, cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani, sunt totodată „mai susceptibili decât cei mai mari ca ei să publice comentarii, la fel ca și cei care au studii superioare”, adaugă Pew.