Prima pagină » Știri externe » CEO-ul Air France-KLM amenință că va crea altă companie dacă piloții nu semnează un acord. Cât a costat

CEO-ul Air France-KLM amenință că va crea altă companie dacă piloții nu semnează un acord. Cât a costat

CEO-ul Air France-KLM amenință că va crea altă companie dacă piloții nu semnează un acord. Cât a costat
Președintele-director general al Air France-KLM Alexandre de Juniac intenționează să creeze o companie-soră cu Transavia, dacă piloții refuză să semneze acordul cu conducerea, afirmă acesta într-un interviu acordat publicației Le Journal du Dimanche (JDD), citat de AFP.

În cazul în care piloții refuză să semneze propunerile conducerii, „vom crea o companie-soră cu Transavia, Transavia Développement, în Franța, pentru a ne dezvolta în activitatea de low-cost cu avioanele noi care vin în lunile următoare”, a declarat el pentru ziarul francez.

Un sindicat de la Air France, CGT, a denunțat joi această eventualitate a unei noi entități, catalogând-o drept un „adevărat șantaj” din partea conducerii.

Potrivit lui de Juniac, piața low cost este „singura piață în creștere” din sectorul aviației. „În Europa, low cost-ul reprezintă în prezent aproape 50% din trafic. În segemntul pentru prețuri mici cu un serviciu de calitate, Transavia poate deveni unul dintre marii Europei”, a apreciat el.

Președintele-director general al companiei a detaliat costul grevei piloților, estimat miercuri de către Air France-KLM la 500 de milioane de euro.

„Greva ne-a costat 20 de milioane de euro pe zi, cărora li se adaugă despăgubiri, achiziții de bilete la un preț mare de la alte companii pentru a ne trimite pasagerii și impactul asupra rezervărilor din săptămânile următoare”, a spus el.

„Această grevă ne-a făcut să pierdem un an. Air France ar fi trebuit să fie pe verede anul acesta”, a apreciat CEO-ul, adăugând că firma va „continua să investească masiv”, dar că va fi necesar „să se țină cont de costul grevei”.

Majoritatea piloților de la Air France a intrat în grevă de la 15 la 28 septembrie, opunându-se unui proiect de dezvoltare a filialei low cost Transavia France.

Citește și