CHANNEL 4, unul dintre cele mai importante posturi TV din Anglia, preia campania GÂNDUL „WHY DON’T YOU COME OVER?”. Ce spune ambasadorul României
Canalul public de televiziune Channel 4 a preluat campania gândul „Why don’t you come over”, prin care am propus un posibil răspuns la ideea guvernanților britanici de a crea reclame prin care să-i descurajaze pe români și pe bulgari să vină să muncească și să locuiască în Marea Britanie, o dată cu ridicarea restricțiilor de pe piața muncii, din decembrie 2013.
Channel 4 este unul dintre cele mai importante posturi de televiziune din Marea Britanie, fiind al patrulea post după mărimea audienței, cu un share lunar de 5,6% din totalul telespectatorilor.
„Fără îndoială deranjați de sugestia că Marea Britanie ar fi atât de bună față de țara lor natală, încât e nevoie de propagandă anti-UK pentru a împiedica o întreagă populație să migreze instantaneu, ziarul Gândul a dat replica, lansând propria campanie prin care să îi aducă pe britanici în România. (…) Berea este mai ieftină, femeile noastre sunt mai fierbinți și nici nu l-am fotografiat dezbrăcat pe Harry – România lovește cu haz împotriva presupusei campanii britanice de a descuraja imigranții români și bulgari”, scrie site-ul de știri al Channel 4, într-un articol intitulat „Veniți în România! Femeile noastre arată precum Kate”.
Postul britanic a realizat la rândul său o parodie în limba română, care ar putea servi campaniei „Nu veniți în Marea Britanie”, pe care oficiali din guvernul de la Londra o iau în calcul, pentru a descuraja eventualele valuri de imigranți români și bulgari. Totodată, jurnaliștii britanici au vorbit cu ambasadorii celor două țări, care încearcă să demonstreze că teama englezilor de „invadatori” nu este justificată.
Gândul a propus ieri un posibil răspuns pentru ideea guvernanților britanici, prin campania „Why don’t you come over”. „We may not like Britain, but you will love Romania. Why don’t you come over?” („S-ar putea să nu ne placă Marea Britanie, dar voi o să iubiți România. De ce nu veniți la noi?”) este sloganul campaniei gândul, susținută de GMP Advertising, dedicate englezilor și prejudecăților despre România. Cititorii sunt invitați să creeze postere și sloganuri pentru această campanie.
INTRAȚI PE PAGINA DE FACEBOOK A GÂNDUL PENTRU A VEDEA AFIȘELE CAMPANIEI
Channel 4 „nu s-a putut abține”: „Tineretul României. Ascultați-mă”
Channel 4 a creat o parodie, în cadrul unui reportaj despre această idee a Guvernului de la Londra. „Nu ne-am putut abține”, este explicația reporterului britanic, care altfel coordonează cât se poate de serios subiectul și discuțiile cu cei doi ambasadori – român și bulgar.
„Marea Britanie. Poate părea distractiv, dar nu este”, spune o voce de femeie, în limba română, în timp ce în imagini se văd tineri distrându-se, dansând sau consumând alcool. „Străzile nu sunt pavate cu aur. Precum fluviul Dunărea, străzile sunt inundate de excremente și vărsături„, continuă reportajul, schimbând imaginile cu scene de la revoltele din 2011 și cu tineri bețivi, căzuți pe stradă.
„Tineretul României. Ascultați-mă. Când tinerii britanici nu se comportă brutal, ei sunt folosiți în sportul național numit Dă-i un șut copilului„, se încheie parodia, cu referire la fotbalistul care a lovit cu piciorul un copil de mingi.
http://c.brightcove.com/services/viewer/federated_f9?isVid=1
Ambasadorul Ion Jinga: „Nu vă faceți griji. Nu vă invadăm”
Channel 4 l-a intervievat pe ambasadorul României în Marea Britanie, Ion Jinga, și pe cel al Bulgariei – Konstantin Dimitrov. Cei doi spun că nu știu pe ce cifre se bazează oficialii britanici când se așteaptă la o migrație masivă a bulgarilor și românilor către Regat. Cei doi oficiali neagă că le-au fost măcar solicitate cifre, statistici sau predicții privind migrația pe piața muncii.
„Nu vă faceți griji. Nu avem de gând să vă invadăm”, declară râzând ambasadorul Ion Jinga.
„Știm că există o frică față de faptul că ce s-a întâmplat cu polonezii, cehii, ungurii în 2004, s-ar putea repeta acum. Dar când Polonia a intrat în UE, erau doar trei țări care aveau deschisă piața muncii. Acum, la 7 ani după ce România și Bulgaria au intrat în UE, toate cele 25 de țări sunt deschise. Iar în 7 ani, cei care voiau să plece să muncească au făcut-o deja. Nu au așteptat ca Marea Britanie să renunțe la restricții”, mai spune Ion Jinga.
Ziarul The Guardian și-a invitat de asemenea cititorii să vină cu idei pentru a ajuta Guvernul britanic să lanseze această campanie, rezultatul fiind ironic la adresa Marii Britanii.
The Guardian scria la sfârșitul săptămânii trecute, citând surse oficiale, că guvernul de la Londra plănuiește să lanseze o campanie publicitară pentru descurajarea românilor și bulgarilor de a veni să muncească și să locuiască în Regatul Unit, după ce restricțiile vor fi ridicate, în decembrie 2013. „Nu veniți în Marea Britanie, plouă și job-urile sunt puține și prost plătite”, ar fi unul dintre sloganurile la care se gândește Guvernul britanic, potrivit publicației citate.
Știrile Pro TV au preluat de asemenea campania gândul și mesajele din cadrul ei, îndemnând telespectatorii să intre în joc și să trimită ideile și mesajele lor.