Charlie Hebdo nu avea bani de salarii înaintea atacului terorist. Acum se ateaptă să obțină peste 10 milioane de euro din vânzări și donații
Tipărit în 5 milioane de exemplare, vândute cu 3 euro bucata, numărul de miercuri din Charlie Hebdo, dacă va fi epuizat integral, va aduce profituri de aproximativ 8 milioane de euro, informează AFP.
Publicația va primi toate încasările aduse de primul milion de exemplare vândute (3 milioane de euro), în virtutea unei mari operațiuni de solidaritate din rândul lanțului de tipărire și distribuție, ai cărui reprezentanți au acceptat să lucreze gratuit, cedându-și comisionul pentru a ajuta Charlie Hebdo și familiile victimelor. Apoi, așa cum procedează de obicei pentru vânzările lor, săptămânalul francez va percepe 40% din încasările aduse de celelalte 4 milioane de exemplare vândute, adică aproximativ 4,8 milioane de euro.
Charlie Hebdo și-a mărit, de asemenea, de zece ori numărul abonamentelor în doar câteva zile, trecând de la 7.000 la peste 120.000 de abonați, a declarat pentru postul de radio RTL Patrick Pelloux, unul dintre editorialiștii publicației. Cu o zi înainte de atentat, în timpul unui prânz cu caricaturistul Charb (ucis în atentatul de la Paris, n.r.), cei doi se bucurau pentru faptul că revista lor câștigase 50 de abonamente suplimentare.
Săptămânalul de satiră beneficiază și de comenzi neașteptate. Air France a cumpărat 20.000 de exemplare pentru pasagerii săi, la preț integral, în condițiile în care compania beneficiază în general de prețuri reduse.
În plus, donațiile vin în valuri, din Franța și din străinătate. Fondul „Presse et pluralisme”, care permite efectuarea de donații defiscalizate pentru companii media, a anunțat că a primit deja până miercuri suma de 1,4 milioane de euro, provenind de la peste 21.000 de persoane private.
De asemenea, ministrul Culturii francez, Fleur Pellerin, a promis că va debloca un ajutor de urgență pentru Charlie Hebdo în valoare de 1 milion de euro.
Chiar și uriașii americani din domeniul internetului au dat o mână de ajutor. Fondul Google pentru inovații digitale din presă, coadministrat de editorii săi, va acorda publicației franceze o donație de 250.000 de euro. Site-urile eBay și Amazon s-au angajat să verse în conturile Charlie Hebdo eventualele lor comisioane percepute pentru produsele ștampilate cu sloganul „Je suis Charlie”.
În noiembrie 2014, săptămânalul Charlie Hebdo, ale cărui vânzări de 28.000 de exemplare pe săptămână nu erau suficiente pentru a asigura plata integrală a angajaților, a lansat un apel către cititori, cerându-le să facă donații, pentru ca revista să poată să supraviețuiască.
Atacul comis pe 7 ianuarie la sediul revistei satirice Charlie Hebdo s-a soldat cu 12 morți și 11 răniți. Printre victime se numără directorul publicației, Stéphane Charbonnier (Charb), și alți trei cunoscuți caricaturiști – Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) și Georges Wolinski (Wolinski). Atacul a fost revendicat și de rețeaua teroristă sunnită Stat Islamic în Irak și Siria și de organizația Al-Qaida în Peninsula Arabia. Revista satirică Charlie Hebdo s-a remarcat de-a lungul timpului prin ironizarea profetului Mahomed și a altor elemente religioase, în principal islamice, publicația primind, ca reacție, o serie de amenințări teroriste.