Administrația Chinei a denunțat, miercuri, investigația Comisiei Europene privind sistemul chinez de subvenții în domeniul vehiculelor electrice, Beijingul avertizând că această procedură, pe care o consideră drept lipsită de fundament, riscă să afecteze relațiile comerciale bilaterale.
Comisia Europeană a lansat recent o investigație privind subvențiile acordate de Beijing industriei auto. Oficialii de la Bruxelles intenționează să aplice tarife vamale, pe fondul nemulțumirilor privind presupusele practici neconcurențiale ale Chinei, care au ca efect invadarea pieței globale, inclusiv a spațiului Uniunii Europene, cu vehicule electrice ieftine.
”Piețele globale sunt invadate de vehicule electrice chineze mai ieftine. Prețurile sunt menținute artificial la nivel scăzut prin acordarea de subvenții” de către statul chinez, a afirmat recent Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene.
Administrația de la Beijing a reacționat vehement miercuri la procedurile Comisiei Europene, cerând acțiuni pentru menținerea stabilității rețelelor de aprovizionare, în conformitate cu angajamentele asumate prin Parteneriatul strategic China-UE.
”China este profund nemulțumită de investigația Europei, care se bazează doar pe presupuneri subiective despre așa-numite subvenții și presupuse daune comerciale. Nu există dovezi suficiente pentru susținerea procedurii, care nu este în conformitate cu reglementările Organizației Mondiale a Comerțului”, a comunicat Ministerul Comerțului de la Beijing, conform agențiilor Xinhua și Reuters.
Beijingul acuză Comisia Europeană că nu a furnizat ”materiale concrete” în demersul prin care solicită cooperarea autorităților chineze în anchetă. Administrația Chinei cere crearea unui mediu ”predictibil” în relațiile comerciale cu Uniunea Europeană. ”China va urmări cu atenție procedurile de investigare din Uniunea Europeană și își va proteja drepturile și interesele legitime”, atrage atenția Ministerul chinez al Comerțului.
Comisia Europeană susține că firmele chineze care fabrică mașini electrice beneficiază masiv de subvenții și de credite preferențiale în detrimentul industriei europene de profil. Producătorii chinezi de vehicule electrice au atins cotă de 8% pe piața Uniunii Europene în 2023 și, în ritmul actual, ar putea ajunge la 15% până în 2025.
Foto: Profimedia
Citește și: