Beijingul și-a exprimat speranța de a ajunge în curând la un acord cu Uniunea Europeană referitor la tarifele planificate pentru importurile de vehicule electrice chinezești, conform declarațiilor făcute joi de Ministerul Comerțului.
La mijlocul lunii iunie, Comisia Europeană a anunțat că, în cazul în care discuțiile cu China nu vor progresa favorabil, blocul va începe să impună taxe suplimentare pe vehiculele electrice importate din China, începând cu data de 4 iulie.
„Măsurile definitive” ar urma să intre în vigoare la patru luni după această dată, conform unui comunicat de presă.
„Sperăm că partea europeană va colabora cu China pentru a ajunge la un compromis, arătând sinceritate și accelerând procesul de consultare. Pe baza regulilor și a realității, dorim să ajungem la o soluție reciproc acceptabilă cât mai curând posibil,” a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerțului, He Yadong.
He Yadong a reiterat opoziția Chinei față de ancheta antisubvenție a Uniunii Europene și a subliniat că cele două părți au la dispoziție o fereastră de patru luni pentru a negocia.
Ministrul chinez al Comerțului, Wang Wentao, și comisarul european pentru comerț, Valdis Dombrovskis, s-au întâlnit virtual pe 22 iunie pentru a discuta despre ancheta UE, conform Ministerului Comerțului. He Yadong a precizat că cele două părți au avut mai multe runde de discuții tehnice, dar nu a specificat dacă acestea sunt în curs sau finalizate, potrivit News.ro.
Uniunea Europeană a început anul trecut o investigație privind rolul subvențiilor în producția de vehicule electrice din China. Industria vehiculelor cu energie nouă, inclusiv mașinile hibride și cele cu baterie, a crescut rapid în China, iar producători precum BYD au început să exporte vehicule în Europa și alte regiuni.
Guvernul chinez a investit 230,8 miliarde de dolari în mai mult de un deceniu pentru a-și dezvolta industria de mașini electrice, potrivit unei analize a Centrului de Studii Strategice și Internaționale din SUA.