Chinezii nu mai au curaj să poarte ceasuri elvețiene de lux, din cauza unei campanii anticorupție

Publicat: 10 05. 2013, 23:23
Actualizat: 10 02. 2016, 18:37

Atractivitatea ceasurilor elvețiene de lux este în scădere în China, din cauza unei campanii anticorupție lansată de președintele Xi Jinping, care a transformat posesorii unor astfel de accesorii în ținte, relatează Bloomberg.

Importurile chineze de ceasuri elvețiene au scăzut cu 24% în primele trei luni ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut, marcând al treilea declin trimestrial consecutiv, în timp ce livrările către Hong Kong s-au redus cu 9,3%, potrivit datelor statistice din Elveția.

Hermes International a raportat scăderea vânzărilor de ceasuri în primul trimestru, din cauza cererii mici din China, în timp ce grupul LVMH, cel mai mare producător de bunuri de lux la nivel mondial, a anunțat că achizițiile de ceasuri ale retailerilor chinezi au fost sub așteptări.

Un oficial al Partidului Comunist chinez, Yang Dacai, a fost dat afară anul trecut, după ce fotografii postate online l-au arătat purtând 11 ceasuri de lux, în ocazii diferite, el fiind supranumit „Brother Watch”, conform agenției Xinhua News.

„Campania anticorupție are un efect puternic asupra vânzărilor de ceasuri de lux. Aceste ceasuri sunt cadouri comune și sunt asociate cu corupția”, a arătat James Roy, analist la China Market Research Group în Shanghai.

Hong Kong este cel mai mare importator de ceasuri elvețiene la nivel mondial și este un centru popular de cumpărături pentru chinezi, datorită scutirilor de taxe și a cursului valutar scăzut.

Președintele Xi, devenit secretar general al Partidului Comunist în noiembrie anul trecut, a obligat oficialii să reducă recepțiile și a interzis folosirea numerelor de înmatriculare ale armatei pentru mașini de lux precum Porsche, în încercarea de a proteja partidul de acuzațiile de corupție.

Vânzările marilor restaurante și ale firmelor de catering au scăzut pentru prima oară în trei decenii, în perioada ianuarie-februarie, ca și prețul lichiorului Moutai, preferat de milionari, potrivit datelor HSBC Holdings.