Cine se află în spatele sloganului „Je suis Charlie”. „Am realizat această imagine deoarece nu am cuvinte să descriu tragedia”

Publicat: 08 01. 2015, 11:37
Actualizat: 08 01. 2015, 12:20

Aceste trei cuvinte și logo-ul aferent lor au apărut imediat după anunțul atacului terorist de la Charlie Hebdo. Sloganul a luat naștere aproape instantaneu pe Twitter, în data de 7 ianuarie, cu aportul unui director artistic.

Este o imagine care nu are nevoie de cuvinte, scrie huffingtonpost.fr. Autorul pancartei „Je suis Charlie” a fost identificat de publicația franceză Le Progres: se numește Joachim Roncin și este director artistic și jurnalist în domeniul muzical pentru revista „Stylist”. El a publicat pentru prima oară mesajul „Je suis Charlie” pe Twitter, miercuri, la ora 11:52, la aproape o oră după atacul asupra caricaturiștilor de la Charlie Hebdo.

„Am realizat această imagine deoarece nu am cuvinte să descriu tragedia”, explică Joachim Roncin. Acesta a răspuns imediat dorinței presei de a folosi sloganul său. Hashtag-ul utilizat, #JeSuisCharlie, a fost distribuit într-o singură zi de 619.000 de ori. „Je suis Charlie” a devenit mesajul de solidaritate și de emoție al oamenilor obișnuiți, dar și al vedetelor, jurnaliștilor, caricaturiștilor, politicienilor de pretutindeni.

Sloganul s-a transformat în „Eu sunt Charlie”, în limba română, „I am Charlie”, în limba engleză, „Yo Soy Charlie” în limba spaniolă sau „Ich bin Charlie” în limba germană. Pe site-ul publicației Charlie Hebdo, toate caricaturile au fost înlocuite cu bannerul „Je suis Charlie”. De asemenea, pe pagina charliehebdo.fr poate fi consultat un fișier cu traducerile sloganului în toate limbile.

Je suis Charlie