Comisia Europeană a constatat, în cadrul concluziilor preliminare ale unei investigații, că grupul tehnologic american Meta încalcă Legea Piețelor Digitale în privința modelului de acceptare a reclamelor.
”Astăzi, Comisia Europeană a informat Meta, pe baza concluziilor preliminare, că modelul de publicitate de tip «plătești sau accepți» nu respectă Legea Piețelor Digitale (DMA). Această opțiune binară forțează utilizatorii să accepte o combinație care implică date personale (…)”, anunță Comisia Europeană.
”Comisia Europeană informează Meta asupra concluziei preliminare că încalcă Legea Piețelor Digitale. (…) În acest context, Meta are posibilitatea de a-și exercita dreptul la apărare prin examinarea documentelor din investigația Comisiei Europene și prin oferirea unui răspuns în scris la concluziile preliminare ale Comisiei Europene. Investigația se va încheia la 12 luni de când au fost inițiate procedurile, pe 25 martie 2024”, subliniază instituția.
Grupul tehnologic digital Meta riscă o amendă de până la 10% din cifra de afaceri mondială.
”Investigația noastră are rolul de a asigura un mediu concurențial pe piețe în care companii precum Meta au acumulat de-a lungul anilor datele personale a milioane de cetățeni europeni. Concluzia noastră preliminară este că modelul de publicitate al grupului Meta nu respectă Legea Piețelor Digitale. Vrem să le oferim cetățenilor șansa de a avea control asupra datelor și a accepta reclame mai puțin personalizate”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene responsabil de Politicile în materie de Competiție.
”Legea Piețelor Digitale ale rolul de a le oferi utilizatorilor puterea de a decide modul în care sunt folosite datele personale și a asigura că firmele inovatoare pot concura în condiții de egalitate cu giganții tehnologici în privința accesului la date”, a declarat, la rândul său, Thierry Breton. comisarul UE pentru Piața Internă.
Foto: Profimedia
Citește și: