Comisia Europeană VERIFICĂ dacă platforma TikTok respectă normele privind protejarea minorilor
Comisia Europeană a anunțat, luni, lansarea procedurilor formale pentru a stabili dacă platforma video chineză TikTok a încălcat Reglementările Uniunii Europene referitoare la serviciile digitale în privința protejării minorilor și a filtrării conținutului online.
”Comisia Europeană a lansat proceduri formale pentru a stabili dacă TikTok a încălcat Regulamentul privind Serviciile Digitale (DSA) în situații privind protecția minorilor, în transparența privind publicitatea, în oferirea de acces la date cercetătorilor și în gestionarea riscurilor referitoare la designul dependent și conținutul dăunător. În baza investigației preliminare efectuate până acum, inclusiv după evaluarea raportului privind riscurile trimis de TikTok în septembrie 2023, precum și ținând cont de răspunsurile TikTok la solicitările formale ale Comisiei privind conținutul ilegal, protejarea minorilor și accesul la date, Comisia Europeană a decis lansarea procedurilor formale contra TikTok în virtutea Regulamentului Serviciilor Digitale”, anunță Comisia Europeană.
Procedurile vizează modul în care au fost aplicate instrumentele de contracarare a riscurilor sistemice pentru evitarea efectelor negative, precum și algoritmii utilizați, care ar putea genera dependență comportamentală. De asemenea, vor fi evaluate sistemele de verificare a vârstei și modul în care platforma TikTok respectă datele private.
Comisia Europeană va afla dacă platforma TikTok, deținută de grupul chinez ByteDance Ltd., respectă normele privind conținutul reclamelor și oferă acces la baza de date în scop de cercetare.
Comisia Europeană va continua să colecteze informații de la TikTok, prin solicitări formale și inspecții.
”Inițierea procedurilor formale permite Comisiei Europene să adopte măsuri de aplicare a legii, prin acțiuni interimare și prin decizii de constatare a nonconformării. În același timp, Comisia Europeană poate accepta angajamente din partea TikTok de remediere a problemelor vizate de proceduri”, subliniază instituția.
Comisia Europeană verifică 17 platforme online
În ultimele luni, Comisia Europeană le-a adresat solicitări formale pentru oferirea de informații la 17 Platforme online Foarte Mari (VLOP) și unor Motoare de Căutare online (VLOSE), desemnate ca fiind în aceste categorii în aprilie 2023 – AliExpress, Amazon Store, AppStore, Bing, Booking.com, Facebook, Google Search, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube și Zalando. Cele 17 platforme online au avut termen până pe 8 februarie pentru a furniza Comisiei Europene datele solicitate.
În virtutea Regulamentului privind Serviciile Digitale (DSA), marile platforme online trebuie să se supună reglementărilor UE, să raporteze infracțiunile, să fie transparente în privința reclamelor difuzate, să blocheze conținutul ilegal, să respecte drepturile fundamentale, siguranța publică și procedurile electorale.
În martie, va intra în vigoare în totalitate și Regulamentul Piețelor Digitale (DMA), care prevede un regim strict pentru firmele online. Platformele online nu vor mai avea dreptul să privilegieze propriile servicii în detrimentul grupurilor rivale, iar rețelele de socializare online nu vor mai putea combina utilizarea datelor personale în diversele servicii furnizate și nu vor mai putea folosi în activități competitive date colectate de la colaboratori intermediari. În plus, companiile online vor trebui să le furnizeze utilizatorilor posibilitatea de a accesa aplicații ale companiilor rivale.
Foto: Profimedia
Citește și: