Prima pagină » Știri externe » Compania RyanAir este anchetată pentru modul în care folosește recunoașterea facială pentru verificarea pasagerilor

Compania RyanAir este anchetată pentru modul în care folosește recunoașterea facială pentru verificarea pasagerilor

Compania RyanAir este anchetată pentru modul în care folosește recunoașterea facială pentru verificarea pasagerilor
Compania RyanAir este anchetată pentru modul în care folosește recunoașterea facială pentru verificarea pasagerilor

Comisia pentru Protecția Datelor din Irlanda (DPC) a deschis vineri o anchetă la nivelul UE pentru a stabili dacă utilizarea de către RyanAir a tehnologiei de recunoaștere facială pentru a verifica identitatea clienților care fac rezervări prin intermediul unor site-uri web terțe încalcă legile de confidențialitate ale Blocului comunitar.

Autoritatea irlandeză de reglementare a informat că a primit o serie de plângeri la adresa Ryanair de la clienți din Uniunea Europeană cu privire la faptul că operatorul le-a solicitat verificări suplimentare atunci când au rezervat bilete de călătorie pe site-uri terțe sau prin intermediul agențiilor de turism online, arată Reuters.

Pasagerii pot evita verificarea prin recunoaştere facială, prezentându-se la aeroport cu cel puţin două ore înainte de plecare sau trimiţând în avans un formular şi o poză a paşaportului sau a cărţii de identitate naţionale, un proces care potrivit Ryanair poate dura şapte zile.

Un proces similar nu este necesar atunci când rezervarea are loc pe site-ul web al Ryanair sau aplicaţia pentru telefonul mobil sau printr-o agenție de turism online care a semnat un acord comercial cu Ryanair care garantează că biletele sunt rezervate direct cu compania aeriană.

Ryanair a semnat 14 astfel de acorduri de la începutul anului. Ryanair a declarat în comunicat că procesele sale biometrice şi non-biometrice sunt pe deplin conforme cu întregul regulament al UE privind protecţia datelor (GDPR).

Reacția RyanAir

Compania irlandeză, cel mai mare operator aerian din Europa după numărul de pasageri, a salutat ancheta și spune că procesul de verificare a fost conceput pentru a proteja clienții de agențiile de turism online neafiliate companiei aeriene, care ar putea furniza detalii incorecte de contact și de plată.

Ryanair spune pe site-ul său că verificarea suplimentară este necesară pentru acești clienți pentru a respecta cerințele de siguranță și securitate.

CITEȘTE ȘI:

Incident pe un aeroport din Italia. Peste 180 de pasageri au fost evacuați, după ce motorul unui avion a luat foc

Incident la aterizare cu un avion Ryanair cu 162 de pasageri. Anvelopa aeronavei a explodat

Sursa foto: Shutterstock

Andrei Văcaru a absolvit studiile de licență la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București în anul 2013, dar și un master în Comunicare în cadrul ... vezi toate articolele

Citește și