Companiile de social media, date în JUDECATĂ de sute de familii. „Am fost dependentă de social media, iar acum dau în judecată Big Tech”
Sute de familii au decis să acționeze în instanță marile companii din domeniul social media, acuzându-le că expun copiii la lucruri dăunătoare cu bună știință.
Potrivit BBC, acest proces colectiv este unul dintre cele mai mari care vizează companiile din Silicon Valley.
„Am fost literalmente dependentă, încă de la vârsta de 12 ani. Și nu mi-am recăpătat viața în toți anii adolescenței”, povestește Taylor Little, care s-a confruntat cu o depresie care a dus-o la mai multe tentative de a-și pune capăt zilelor.
Taylor, care acum are 21 de ani,, descrie companiile din acest domeniu ca fiind niște „monștri mari și răi”.
Taylor, care locuiește în Colorado, povestește că, înainte de a primi primul smartphone, era un copil activ și extrovertit, care participa la cursuri de dans și teatru.
„Dacă mi se lua telefonul, mă simțeam ca și cum aș fi fost în sevraj. Era insuportabil. La propriu, când spun că dădea dependență, vreau să spun că trupul și mintea mea tânjeau după asta”, spune ea.
Taylor își amintește de prima notificare din social media pe care a dat click. Era pagina personală de automutilare a cuiva, care arăta imagini grafice cu răni și tăieturi. „Ca un copil de 11 ani, am dat click pe o pagină și mi s-a arătat asta fără niciun avertisment. Nu, nu am căutat. Nu am cerut-o. Încă o pot vedea. Am 21 de ani, încă pot să văd”, își amintește tânăra.
Sute de familii acționează împotriva companiilor din social media
Companiile, crede Taylor, pun cu bună știință în mâinile copiilor produse care creează dependență și le dăunează.
De aceea, ea și sute de alte familii americane dau în judecată patru dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume (Meta, proprietara Facebook și Instagram, TikTok, Google și Snap Inc., care deține Snapchat).
Reclamanții includ familii obișnuite și districte școlare de pe tot teritoriul SUA. Ei susțin că platformele sunt dăunătoare prin natura lor.
Avocații familiilor cred că cazul elevei britanice de 14 ani Molly Russell, care s-a sinucis după ce a fost expusă unor materiale despre suicid pe rețelele sociale, este un exemplu important al potențialelor daune cu care se confruntă adolescenții din cauza acestor rețele.
O anchetă privind moartea ei a constatat că a murit „în timp ce suferea de depresie și de efectele negative ale conținutului online”.
Cum reacționează companiile
Meta a emis o declarație în care spune: „Gândurile noastre sunt alături de familiile reprezentate în aceste plângeri. „Dorim să asigurăm fiecare părinte că avem la inimă interesele lor în munca pe care o depunem pentru a le oferi adolescenților experiențe online sigure”.
TikTok a refuzat să comenteze.
Sursa foto: Shutterstock