Controlorul care l-a sunat pe mecanicul trenului deraiat în Spania a compărut în fața judecătorului

Publicat: 02 08. 2013, 18:57
Actualizat: 22 08. 2013, 15:18

Controlorul trenului care a deraiat în nordul Spaniei, provocând moartea a 79 de persoane, a afirmat vineri că nu s-a simțit „în nici un moment vinovat” pentru că l-a sunat pe mecanic cu câteva minute înainte de tragedie, relatează AFP.

Judecătorul Luis Alaez, care se ocupă de ancheta judiciară, l-a audiat vineri pe controlor, în calitate de martor al acestui accident, care a avut loc pe 24 iulie, la patru kilometri distanță de orașul Santiago de Compostela.

„În nici un moment nu m-am simțit vinovat”, a declarat controlorul pentru presă, la sosirea sa în tribunal.

„Am mai zis-o, telefonul meu mobil se afla în buzunar, în momentul în care trenul a deraiat”, a adăugat controlorul, explicând că că se simte bine din punct de vedere fizic „dar este afectat psihosihologic”.

Judecătorul, într-o hotărâre luată joi, a explicat că-l va audia pe controlor în calitate de martor, considerând că apelul telefonic al acestuia către mecanic, cu puțin timp înainte de accident, „este insuficient pentru a-i imputa o imprudență de natură penală”.

„Faptul că l-a consultat pe mecanic pentru a afla dacă circulația trenului pe o rută specială este ceva normal (…), nu este cauza deraierii”, a afirmat judecătorul.

„Chiar dacă este regretabil că acest apel a fost realizat în acel loc și în momentul respectiv, acest lucru nu este suficient pentru a-i imputa o imprudență de natură penală”, a adăugat el.

Mecanicul Francisco Jose Garzon Amo, în vârstă de 52 de ani, a fost inculpat duminică pentru „79 de omoruri din culpă” și a fost eliberat sub control judiciar.

Audiat marți de către judecător, el a explicat că a primit un apel telefonic de la controlor, dar acesta s-a încheiat „cu câteva secunde înainte” de accident.

Potrivit cutiilor negre, trenul a deraiat cu o viteză de 153 de kilometri pe oră, pe un tronson pe care există o limită de viteză de 80 de kilometri pe oră. Acest segment de linie de mare viteză care nu a fost echipat cu un sistem de frânare automată, prevedea reducerea vitezei.

De asemenea, cutiile negre au dezvăluit că trenul avea viteza de 192 de kilometri pe oră, înainte de producerea accidentului, și mecanicul a frânat, dar nu a putut evita catastrofa.