Seria falimentelor a continuat, însă, scrie Ziarul Financiar.
Ultimul retailer american imporÂtant care întâmpină probleme, PerfuÂmania Holdings, un retailer cu drepturi exclusive de distribuție a mai multor parfumuri marca Trump, a anunțat un plan de recapitalizare și depunerea unei cereri de protecție împotriva falimenÂtului, relatează Reuters.
Numărul cererilor de protecție împoÂtriva falimentului depuse de reÂtailerii americani stârnește îngrijorare.
Până acum, în acest an, peste 300 de retaileri au solicitat protecție împotriva falimentului, în creștere cu 31% față de perioada similară a anului trecut, potrivit BankruptcyData.com.
Deși majoritatea cazurilor au fost înregistrate pe segmentul companiilor mici și mijlocii, printre companiile cu probleme apar și nume mari, ca Aeropostale, Payless ShoeSource, RadioShack, rue21, Gymboree, The Limited și multe altele. În luna aprilie, S&P Global Market Intelligence identifica 10 companii aflate în fața riscului de a ieși din afaceri în acest an. La acea vreme, analistul Camilla Yanușevsky comenta în leÂgăÂtură cu factorii care i-au împins pe unii reÂtaileri pe marginea prăpastiei: „InÂdustria tradițională de retail resimte preÂsiunea puternică venită din partea reÂtailerilor online. Falimentele vor conÂtinua probabil în 2018 și pe mai deÂparte. Retailerii care nu vor reuși să se adapÂÂteze la preferințele în schimbare ale consumatorilor sunt cei mai amenințați.”
Dintre cei 10 retaileri incluși pe lista S&P, nu toți se vor închide, însă unii au făcut deja pași în această direcție.
Printre cei în pericol de a falimenta se numără Sears, Tailored Brands, Fenix Parts, Destination XL, Bon-Ton, DGSE Companies și alții.
Potrivit unui studiu realizat de Credit Suisse, lanțurile americane au anunțat închiderea a aproape 2.000 de magazine de la începutul anului, iar numărul închiderilor ar putea urca puternic, la 8.000, până la sfârșitul acestui an.
Există trei motive principale pentru criza din SUA: numărul prea mare de magazine, cei cu salarii mari se mută la oraș și competiția venită din partea retailerilor online.