Fiecare carte de identitate de acest tip va conține și o opțiune de identificare electronică, care va funcționa ca semnătură electronică, permițându-le cetățenilor bulgari să acceseze online serviciile oferite de stat, a precizat Krasimir Țipov, în cadrul unei conferințe de presă organizate luni la Sofia.
Anunțul vine după ce, în noiembrie, guvernul bulgar a decis să implementeze un sistem centralizat de emitere a documentelor de identitate (cărți de identitate, permise de conducere, pașapoarte) pentru a consolida nivelul securității și a micșora costurile necesare menținerii actualui sistem.
Sistemul descentralizat de emitere a documentelor de identificare care funcționează în prezent, fiind operat de Ministerul de Interne bulgar în 30 de centre din țară, va expira la finalul anului 2016.
Costul total al noului sistem s-ar situa în jurul valorii de 480 milioane de leva (240 de milioane de euro) fără TVA, a precizat Țipov, banii fiind proveniți din fonduri europene, iar perioada prevăzută pentru funcționarea acestui sistem este de 11 ani și două luni.
Noul sistem centralizat de emitere a documentelor de identificare ar urma să intre în vigoare la finalul anului 2017 sau la începutul lui 2018. Cetățenii bulgari nu vor fi nevoiți să-și schimbe cărțile de identitate înainte de data expirării acestora, a adăugat oficialul bulgar.