Prima pagină » Știri externe » Cutia neagră a navei de croazieră Costa Concordia nu funcționa înainte de naufragiu

Cutia neagră a navei de croazieră Costa Concordia nu funcționa înainte de naufragiu

Cutia neagră a navei de croazieră Costa Concordia nu funcționa înainte de naufragiu
"Cutia neagră" a pachebotului Concordia, care a naufragiat în ianuarie în apropiere de coastele italiene provocând moartea a 32 de persoane, nu mai fuuncționa, astfel încât este imposibil ca toate evenimentele din tragica noapte să fie reconstituite, scrie Corriere della Sera marți, relatează AFP.

„Cutia neagră” a pachebotului Concordia, care a naufragiat în ianuarie în apropiere de coastele italiene provocând moartea a 32 de persoane, nu mai fuuncționa, astfel încât este imposibil ca toate evenimentele din tragica noapte să fie reconstituite, scrie Corriere della Sera marți, relatează AFP.

Cutia neagră „era în pană de la 9 ianuarie, cu patru zile înainte de naufragiu”. Experții care lucrează la reconstituirea evenimenmtelor din noaptea de 13 spre 14 ianuarie nu au putut analiza tot ceea ce s-a întâmplat pe pachebot între momentul lovirii de o rocă, pe 13 ianuarie, cu puțin înainte de ora locală 22.00 (23.00, ora României), și încheierea evacuării navei, pe 14 ianuarie, în zori.

Analizele lor se opresc pe data de 13 ianuarie, la ora locală 23.36 (0.36, ora României), moment la care sunt înregistrate ultimele date pe calculatorul de bord. Însă, calculatorul, spre deosebire de o cutie neagră, este un instrument „accesibil”, impunând să se verifice dacă datele nu au fost „modificate” în vreun fel, scrie cotidianul.

Publicația amintește că reglementările maritime interzic navigarea navelor care nu au toate instrumentele funcționale. Potrivit ziarului, compania proprietară a navei Costa Concordia, intenționa să repare cutia neagră abia pe 14 ianuarie, în cadrul unei escale la Savona (Liguria, nord-vest).

Corriere della Sera dezvăluie și alte probleme de la bordul pachebotului în momentul accidentului, afirmând că ușile etanșe erau deschise, deși trebuia să fie închise.

Aceste uși pot rămâne deschise, pentru a facilita circulația personalului în interiorul navei, cu condiția să existe o autorizare în acest sens din partea căpităniei unui port. Se pare că nava nu deținea o asemenea autorizație, chiar dacă ar fi solicitat-o.

Ziarul mai scrie că pachebotul nu dispunea de „hărți maritime aprobate”.

Costa Concordia transporta 4.229 de persoane, dintre care 3.200 de turiști de aproximativ 60 de naționalități, plus un echipaj de aproximativ 1.000 de membri, atunci când s-a lovit de o rocă, lângă Insula Giglio, în arhipelagul toscan, naufragiu soldat cu 32 de morți.
 

Citește și