Thomas Steg, șeful Departamentului de Relații Publice al Grupului VW, a trimis Parlamentului german o scrisoare oficială în care anunță că softul destinat manipulării emisiilor a fost montat la vehicule dotate cu motoare diesel de tip 1,2, 1,6 și 2,0 litri.
„În Uniunea Europeană, problema vizează opt milioane de motoare diesel de tip EA 189, euro 5, cu capacitatea de 1,2, 1,6 și 2,0 litri”, se arată în scrisoarea trimisă de reprezentantul Grupului Volkswagen Parlamentului de la Berlin.
Documentul are data de 2 octombrie, fiind obținut de ziarul Handelsblatt și publicat luni seară.
„Prezentăm scuze pentru neregulile cauzate de câțiva indivizi și promitem clarificarea lucrurilor”, precizează VW.
Purtătorul de cuvânt al Grupului Volkswagen a declarat că nu a fost informat despre această scrisoare și nu poate comenta.
Volkswagen a anunțat, la sfârșitul lunii septembrie, că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situațiile generale de funcționare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susține Agenția americană pentru Protecția Mediului. Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate și la alte mărci ale grupului VW.
Pe fondul scandalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfârșitul lunii septembrie, fiind înlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche.
„Scandalul emisiilor reprezintă o criză existențială pentru compania Volkswagen. Însă cred că, pentru Volkswagen, este o criză surmontabilă”, a declarat Hans Dieter Pötsch, care va prelua în noiembrie președinția Consiliului de administrație al grupului auto german.