Constructorii Aeroportului Internațional din Berlin, a cărui dare în folosință este amânată încă din 2011 din cauza întârzierilor și dificultăților tehnice, se confruntă cu o nouă problemă, pentru că nu pot stinge lumina la aeroport, care stă aprinsă zi și noapte.
„Are legătură cu faptul că nu am progresat suficient cu sistemul de iluminat astfel încât să-l putem controla”, a declarat directorul tehnic al aeroportului, Horst Amann, citat de publicația germană Der Spiegel.
Defecțiunea cauzează costuri de 4.000 de lire sterline (circa 4.600 de euro) pe zi, potrivit Daily Mail.
Aceasta nu este singura problemă tehnică a aeroportului. Deși acesta era programat inițial să devină operațional în octombrie 2011, deschidere a fost amânată din cauza problemelor legate de echipamentele de siguranță, scrie Der Spiegel. În mai anul trecut, inaugurarea a fost amânată din nou.
Ulterior, au fost descoperite numeroase deficiențe de construcție, erori tehnice și de design. În plus, clădirea aeroportului ar putea fi prea mică.
Costul final al aeroportului este estimat la aproape 4,3 miliarde de euro.
În prezent nu există o dată oficială pentru deschidere, a declarat Amann, însă un termen urmează să fie stabilit până la sfârșitul anului.
„Voi înainta o dată doar atunci când îmi voi putea asuma responsabilitatea pentru aceasta”, a spus el.
Aeroportul nu se confruntă doar cu probleme tehnice.
Consiliul de adiministrație al aeroportului nu reușește să găsească o persoană calificată pentru postul de director general, după ce precedentul șef, Rainer Schwarz, în mandatul căruia s-au înregistrat amânările repetate, a fost concediat în ianuarie. La începutul lunii februarie, fostul șef al aeroportului din Frankfurt, Wilhelm Bender, a refuzat postul.
„Încep să-mi fac griji pentru concediul din vară”, a spus Amann, adăugând că a fost angajată o firmă de recrutare care să găsească pe cineva dispus să accepte o provocare și care să găsească întrerupătorul.