Avionul modificat, care va fi bazat pe modelul 737 Max 8, dotat cu motor nou, va transporta până la 200 de persoane, din 2017, a declarat Ray Conner, director general la divizia de aeronave comerciale a Boeing.
Airbus și Boeing vor extinderea capacității de transport a avioanelor cu o singură punte, în condițiile în care clienți precum Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, vor să micșoreze costurile pe pasager.
Compania Airbus a anunțat deja că vrea să crească numărul de locuri ale aeronavei A320neo cu 9, la 189, același avut de Ryanair în flota de avioane Boeing 737-800.
„Când operezi pe segmentul low-cost întotdeauna cauți un avantaj concurențial”, a declarat John Wojick, directorul de vânzări al Boeing.
Modelul modificat 737, care va avea același fuselaj cu avionul Max8, va fi destinat operatorilor ultra low-cost, care vor un număr mare de scaune pentru cursele pe distanțe scurte, pentru care cererea depășește capacitatea, a arătat Wojick.
Boeing va reduce distanța dintre scaune și va adauga o ușă suplimentară în spatele aripii la acest model, care va avea și o eficiență operațională îmbunătățită cu 6%.
Conner nu anticipează ca acest model să afecteze vânzările avionului 737 Max 9, proiectat să zboare pe curse mai lungi și să transporte circa 192 de persoane.
Și Airbus intenționează să mărească numărul de locuri la avioanele A321neo, cu 20, astfel încât cea mai mare aeronavă cu o singură punte a companiei să poată transporta până la 240 de persoane.