Medvedev a precizat că Guvernul studiază o serie de măsuri în replică la încetarea, duminică, a activităților principalului transportator aerian low-cost al Rusiei, Dobrolet, provocată de sancțiunile occidentale.
Închiderea spațiului aerian rus pentru cursele între Europa și Asia ar provoca importante costuri cu carburantul pentru companiile aeriene, care se vor reflecta în prețurile biletelor.
Această măsură ar provoca de asemenea pierderi pentru principala companie aeriană rusă Aeroflot, care percepe taxe pentru aceste zboruri de tranzit, estimate la aproape 250-300 de milioane de dolari pe an.
„Desigur, este vorba despre o măsură gravă. Trebuie să ne mai gândim”, a afirmat premierul rus.
O eventuală interdicție ar afecta în mod deosebit companiile europene, în primul rând Lufthansa, British Airways, Air France și Finnair, care operează numeroase curse spre Asia.
Bank of America Merrill Lynch a estimat săptămâna aceasta costurile suplimentare pentru companii, dacă vor fi nevoite să utilizeze un alt traseu, la aproximativ 30.000 de dolari pentru fiecare zbor.
În ceea ce privește Air France, un acord există din 2001 care autorizează folosirea rutelor siberiene de avioanele companiei, explica încă de marți purtătorul de cuvânt al Direcției Generale a Aviației Civile franceze, după apariția unor informații în acest sens în presa rusă.
Purtătorul de cuvânt nu a precizat valoarea compensației financiare achitate de Air France în schimbul survolării teritoriului rus.
Uniunea Europeană și Statele Unite au dispus o serie de sancțiuni economice împotriva Rusiei, pe fondul crizei din Ucraina.
Marți, Vladimir Putin ordonase Guvernului rus să elaboreze o serie de măsuri simetrice față de aceste sancțiuni.