Industria auto din Germania trece prin schimbări structurale masive. Potrivit ultimelor estimări, aproximativ 140.000 de locuri de muncă din sectorul auto vor fi pierdute până în 2035, dacă actuala politică adoptată de constructorii germani nu va suferi modificări.
Visul liderilor care guvernează Uniunea Europeană de a transforma Europa într-un paradis ecologic nu este sustenabil și afectează marii producători de pe continent. În ultimul an, sectorul auto a pierdut cel mai mult la acest capitol. Depășiți cu mult de rivalii asiatici pe segmentul electric, mărcile europene de automobile s-au resemnat din două motive.
Primul, vânzările pentru noile modele de mașini electrice au fost cu mult sub așteptări. Iar al doilea, politica dictată de Bruxelles de a elimina motoarele termice pe autovehiculele noi din 2030. În acest context, producătorii europeni caută să se adapteze.
Pentru a face față costurilor ridicate de fabricare, companii de renume din industrie au luat decizia de a închide uzine și implicit, concedia forța de muncă.
„Transformarea industriei noastre este o sarcină dificilă. Crucial pentru a supraviețui acestei schimbări este susținerea decidenților politici. Măsurile aplicate în prezent nu sunt fezabile pe termen lung și cei mai afectați de aceste decizii fără fundament practic vor fi tot muncitorii din fabrici”, susține președinta Asociației Industriale Auto din Germania, Hildegard Müller, potrivit Der Spiegel.
Competitivitatea Germaniei ca locație de afaceri este esențială pentru viitorul industriei auto, subliniază Müller. În același timp, lipsa de flexibilitate a mărcilor germane, constrânse de politicile europene, vor lăsa fără loc de muncă cel puțin 140.000 de oameni până în 2035, dacă o schimbare favorabilă nu se va întâmpla.
Doar anul trecut, în industria auto germană lucrau aproximativ 911.000 de oameni.