Delhaize, proprietarul Mega Image, vinde magazinele din Bulgaria și iese de pe această piață
Grupul belgian Delhaize, care deține în România supermarketurile Mega Image și magazinele de proximitate Shop&Go, iese de pe piața din Bulgaria, după ce a încheiat un acord de vânzare a operațiunilor de pe această piață către compania AP Mart.
Tranzacția este așteptată să se încheie în al doilea trimestru al acestui an, după ce va primi aprobarea din partea autorității de reglementare.
În Bulgaria, Delhaize avea la sfârșitul anului trecut o rețea de 54 de magazine operate sub brandul Picadilly, cu 11 mai multe decât în 2012.
Grupul belgian a cumpărat rețeaua Picadilly în iulie 2011 odată cu achiziția retailerului sârb Delta Maxi Group, care deținea magazine în Serbia, Muntenegru, Bosnia, Albania și Bulgaria.
În februarie anul trecut Delhaize a vândut magazinele din Albania, iar în iulie pe cele din Muntenegru.
În România, Mega Image este cel mai mare lanț de supermarketuri cu o rețea ce cuprinde în prezent 297 magazine în București, Constanța, Ploiești, Pitești, Brașov, Târgoviște și alte orașe, sub mărcile Mega Image (168), Shop&Go (128), AB COOL FOOD (1). Numai anul trecut, Delhaize a deschis peste 100 de magazine pe piața românească.
Potrivit unor prezentări ale Delhaize, veniturile grupului în România au crescut cu peste 35% în trimestrul al doilea al anului trecut și cu aproximativ 30% în trimestrul al treilea. În 2012, compania a obținut un profit net de 3,5 ori mai mare decât în 2011, de 46,7 milioane lei (10,5 milioane euro), la o cifră de afaceri cu 44% mai ridicată, de 1,75 miliarde lei (394 milioane euro).
Totodată, un raport al Consiliului Concureței situează Mega Image pe locul șapte în topul rețelelor moderne de retail, în funcție de vânzările din 2012, după Kaufland, Carrefour, Lidl, Real, Auchan și Penny&XXL și înaintea cora, Profi și Billa.