Departamentul de Stat al SUA a cheltuit 630.000 de dolari în doi ani pe ‘like’-uri pe Facebook
Departamentul de Stat al SUA a cheltuit, pe fondul politicii de austeritate dure, 630.000 de dolari în doi ani pentru a obține milioane de ‘like’-uri pe paginile sale din rețeaua de socializare Facebook, informează ediția electronică a publicației britanice Daily Telegraph, citată de corespondentul la Washington al agenției de presă Itar-Tass, citat de Agerpres.
Două ‘campanii de publicitate’, lansate în 2011 și 2012 și care au costat circa 630.000 de dolari, potrivit publicației britanice care citează un raport elaborat de specialiști independenți, au urmărit scopul de a ‘construi platforme globale de propagandă pentru lucru cu auditoriul străin, pe calea majorării numărului de fani pe patru resurse tematice din Facebook’.
Raportul invocă o informație potrivit căreia Departamentul de Stat al SUA ‘cumpăra fani’ care nu puteau decât să acceseze postările sau să dea ‘like’-uri unor fotografii, fără a fi în mod real interesați de tematică și fără a interacționa la un nivel mai profund.
În plus, în pofida milioanelor de ‘like’-uri, la studierea materialelor sau redifuzarea lor ulterioară participau extrem de puțini utilizatori. ‘Multe postări aveau mai puțin de 100 de comentarii sau repostări, iar cele mai populare – doar câteva sute’, citează Daily Telegraph documentația experților independenți.