Deraiarea trenului Amtrak, în care au murit opt persoane și alte 200 au fost rănite, este posibil să fi fost provocată

Publicat: 16 05. 2015, 12:03

This browser does not support the video element.

La o conferință de presă susținută vineri, Robert L. Sumwalt, cel care conduce ancheta, a declarat că o asistentă a inginerului conductor a declarat că ea crede că a auzit o transmisiune radio în care un mecanic de pe o linie regională a declarat că trenul său a fost lovit de un proiectil și că inginerul trenului Amtrak a răspuns că și al lui a fost lovit, relatează New York Times, în ediția electronică.

Femeia, care lucra în vagonul restaurant, l-a auzit pe Brandon Bostian vorbind cu un inginer de pe linia regională Septa care a spus că trenul lui a fost „lovit de o stâncă sau că s-a tras asupra lui”, potrivit lui Sumwalt. Ea crede că l-a auzit pe Bostian răspunzând că și trenul lui a fost lovit. „Imediat după ce a auzit această conversație între conductorul trenului său și inginerul Septa, ea a declarat că a simțit o zdruncinătură și trenul s-a răsturnat”, a declarat Sumwalt.

Sumwalt a afirmat că anchetatorii au descoperit o zonă circulară de mărimea unui pumn în zona impactului, pe partea stângă a parbrizului locomotivei și că au cerut FBI să o analizeze. El a declarat că FBI a fost chemat pentru că are expertiza de care este nevoie în anchetă, dar că biroul nu a început încă analizele.

El a precizat, de asemenea, că anchetatorii l-au intervievat pe inginer și au descoperit că aceste este „extrem de cooperant”. Inginerul a declarat că nu era obosit sau bolnav la momentul accidentului, dar că nu își amintește nimic în legătură cu deraierea. Anchetatorii l-au întrebat dacă își amintește ceva despre vreun proiectil, iar acesta a spus că nu.

Jerri Williams, o purtătoare de cuvânt a Septa, a confirmat că parbrizul unuia dintre trenurile companiei a fost lovit de un proiectil în apropiere de stația North Philadelphia, marți, în jurul orei 09.10, cu aproximativ 12 minute înainte de deraierea trenului Amtrak.

„Avem informații de trenuri lovite de obiecte în această zonă de două sau trei ori pe lună”, a declarat Williams. În cea mai mare parte sunt obiecte aruncate de copii și nu provoacă pagube.

Consiliul pentru siguranța transporturilor a cerut permisiunea de a-l intervieva pe inginerul trenului Septa lovit de proiectil, iar compania a acceptat să coopereze, a precizat Williams.

Alți doi conductori se aflau în tren în noaptea respectivă. Unul dintre ei este spitalizat și nu a fost intervievat, în timp ce celălalt se afla în spatele trenului și a anunțat că nu îi funcționa stația radio, astfel că nu a putut auzi conversația, a precizat Sumwalt. Ambii conductori au declarat că au încredere în inginer, numindu-l un „profesionist”.