Atestarea profesională pentru acest tip de avion a comandantului Andrei Solomențev era falsă, sigurul document autentic fiind certificatul medical. Actele privind formarea pilotului erau bazate pe antrenamente care nu au fost niciodată efectuate, deoarece el afla în același timp la bordul unor curse regulate.
În plus, compania Yak-Service care a operat avionul nu a analizat niciodată datele aparatelor de bord după precedentele zboruri ale acestor piloți, contrar regulilor în vigoare.
Verificate de experți în cadrul anchetei, aceste înregistrări au arătat „grave erori” comise de cei doi piloți la zborurile anterioare.
Totuși, Kommersant afirmă că ancheta nu a confirmat concluziile Comitetului interguvernamental al aviației (MAK), care a stabilit că echipajul a acționat din greșeală sistemul de frânare în timpul decolării.
Potrivit sursei citate, singurul suspect în această anchetă este responsabilul centrului din formare al echipajelor din cadrul Yak-Service.
Un avion Yak-42, care avea la bord echipa de hochei pe gheață Lokomotiv Iaroslavl, de trei ori campioană a Rusiei și cu mai multe vedete internaționale în lot, s-a prăbușit la la 7 septembrie 2011, la decolare. La început, Comitetul de anchetă a anunțat că urmărește două piste, o problemă tehnică și o eroare de pilotaj, pentru a explica prăbușirrea avionului vechi de 18 ani, produsă la Iaroslavl (300 de kilometri nord-est de Moscova).