Dezvăluri despre tragedia soldată cu sute de morți în Coreea de Sud: căpitanul acuză compania că a ignorat avertismentele sale

Publicat: 30 04. 2014, 15:10
Actualizat: 03 02. 2019, 19:44

Bilanțul catastrofei era miercuri de 210 morți și 92 de persoane date dispărute, potrivit Pazei de Coastă. Scafandri continuau să avanseze în interiorul Sewol, îm căutarea cadavrelor.

Aceste operațiuni au fost încetinite în ultimele zile, din cauza curenților puternici și blocării accesului în cabinele inundate.

Anchetatorii l-au audiat marți pe căpitanul feribotului Sewol, care se afla în concediu la momentul naufragiului. Potrivit procurorului Yang Jong-jin, ofițerul a afirmat că a avertizat compania asupra unor probleme grave de stabilitate a navei.

 

 

Compania, Chonghaejin Marine Co., a cumpărat nava în 2012, care se afla în serviciu, la acel moment, de 18 ani. Firma a dispus construirea unor cabine suplimentare pe punțile 3, 4 și 5. Potrivit căpitanului, aceste activități au alterat echilibrul feribotului și i-au redus capacitatea de a rezista la hulă.

Avertismentele i-au fost ignorate în mod sistematic, a dat asigurări căpitanul.

Circumstanțele accidentului nu sunt cunoscute, însă experți au emis ipoteza potrivit căreia un viraj prea brusc a deplasat încărcătura navei, care s-a culcat pe-o parte.

Anchetatorii caută să confirme informații potrivit cărora nava transporta o încărcătură de trei ori mai mare decât limita autorizată.

Patronul Chonghaejin Marine a fost audiat marți de către anchetatori, la Incheon, portul din care a pornit feribotul. Kim Han-sik, în vârstă de 71 de ani, a cerut scuze, la o zi după naufragiu, afirmând că el și colaboratorii săi sunt vinovați de comiterea unui „mare păcat”.

El ar putea să fie inculpat pentru neglijență, deturnare de fonduri și fraudă fiscală.