Discovery Channel va difuza un documentar despre cutremurul din Nepal
This browser does not support the video element.
Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, cutremurul devastator care a lovit Nepalul pe 25 aprilie a provocat distrugeri uriașe, soldându-se cu peste 8.000 de morți, dintre care 18 alpiniști care se aflau în Tabăra de Bază de pe Everest în momentul producerii cutremurului. Clădirile istorice din centrul capitalei Nepalului, Kathmandu, au fost transformate în ruine, iar casele în care locuiau familii întregi de mai multe generații s-au prăbușit în nori de praf.
Discovery Channel va prezenta posibile explicații despre cauzele ce au condus la producerea cutremurului de 7,8 grade magnitudine, precum și imagini cu operațiunile de salvare din Nepal într-un documentar special, intitulat „Dezastrul din Nepal”, care va fi difuzat în premieră, pe 1 iunie, de la ora 23.00.
Dezastrul din Nepal prezintă interviuri cu experți, simulări de cutremure pentru a explica științific fenomenul seismelor și include imagini cu operațiunile de salvare din Kathmandu, buletine de știri difuzate în întreaga lume și imagini în exclusivitate cu noi tehnologii și cercetări derulate pentru prognozarea mai eficientă a cutremurelor. Documentarul conține și mărturii ale unor persoane care au supraviețuit dezastrului, de la o mamă al cărei bebeluș a rămas îngropat timp de 22 de ore sub dărâmături, până la un student zdrobit de ruinele unei clădiri cu mai multe etaje din Durbar Square și la doi tineri căsătoriți aflați în luna de miere și prinși în avalanșa produsă în Tabăra de Bază 1 de pe Everest. Toate aceste relatări directe, personale, sunt completate cu imagini surprinse de utilizatori și publicate pe rețelele de socializare.
Discovery Networks Europa Centrală & de Est, Orientul Mijlociu & Africa (CEEMEA) este o divizie a Discovery Communications, lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, care ajunge la aproape trei miliarde de abonați în peste 220 de țări și teritorii. De peste 30 de ani, Discovery le oferă oamenilor posibilitatea de a-și explora universul și de a-și satisface curiozitatea, prin intermediul brandurilor sale globale de televiziune, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, ID Xtra și Discovery Science, dar și prin intermediul unor produse și servicii comerciale și educaționale de top. De asemenea, din 2014, Discovery a preluat pachetul majoritar al Eurosport, liderul pan-regional în conținut sportiv din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu și Africa. În Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa, 16 branduri Discovery ajung la peste 504 de milioane de abonați din 109 țări și teritorii, fiind difuzate în 20 de limbi.