Dispariția zborului MH370 arată necesitatea ameliorării supravegherii avioanelor, a anunțat IATA
„Zborul MH370 a pus în lumină necesitatea ameliorării supravegherii aparatelor de zbor”, a anunțat într-un comunicat Tony Tyler, directorul IATA.
„Într-o lume în care fiecare mișcare a noastră pare a fi urmărită, este dificil de crezut că un aparat poate să dispară pur și simplu, iar datele despre zbor și înregistrările vocale din cabina piloților să fie atât de greu de recuperat”, a adăugat el.
Tyler s-a exprimat în cursul unei conferințe IATA, la Kuala Lumpur, unde autoritățile continuă să ancheteze asupra cauzelor dispariției zborului MH370 al companiei Malaysia Airlines, la 8 martie.
Un avion Boeing 777 a dispărut de pe ecranele radarelor în timp ce se îndrepta de la Kuala Lumpur către Beijing cu 239 de persoane la bord.
Autoritățile malaysiene consideră că zborul a fost deturnat în mod deliberat de către unul dintre pasageri. Potrivit autorităților malaysiene, avionul a fost detectat ultima dată de un satelit în apele Oceanului Indian.
Experți în aviație apreciază că misterul care planează asupra zborului MH370 ar putea duce la o transformare profundă a domeniului, în special la ameliorarea supravegherii aparatelor, chiar în cazurile dispariției lor de pe radarele civile și dezactivării sistemelor de semnalizare.
Malaysia afirmă că sistemul de comunicare ACARS (Aircraft Communication Addressing and Reporting System), care permite schimbul de informații între aparatul de zbor și centrul operațional al unei companii aeriene, a fost întrerupt în momentul în care avionul a dispărut de pe ecranele radarelor.
Tony Tyler a mai amintit că guvernele trebuie să utilizeze mai eficient anumite surse de informare, precum baza date a Interpolului, care conține pașapoartele pierdute și furate.
Doi pasageri ai zborului dispărut călătoreau cu pașapoarte furate, ceea ce a alimentat un timp temeri privind o acțiune teroristă. Interpolul a anunțat că cei doi pasageri iranieni erau doar simpli imigranți ilegali.
Malaysia a fost nevoită să se confrunte cu un val de critici după ce s-a adeverit că pașapoartele pasagerilor nu au fost comparate cu baza de date a Interpolului înainte de îmbarcare. Autoritățile malaysiene au răspuns că astfel de verificări durează prea mult timp și ar cauza întârzieri în aeroporturi.
Tyler a explicat că verificarea pașapoartelor ține de „responsabilitatea guvernelor”.
„Este important de amintit că societățile aeriene nu sunt gărzi de frontieră sau polițiști”, a adăugat el.
Căutările în Oceanul Indian continuă, autoritățile sperând să intre în posesia cutiei negre a avionului, care conține datele înregistrate pe parcursul zborului și ar permite stabilirea cauzelor accidentului.
Gaidau Ion, ion.gaidau@mediafax.ro