Doi oameni au murit într-un accident cu o mașină electrică Tesla. Unul se afla pe locul pasagerului din dreapta, altul pe bancheta din spate!
Autoritățile din statul american Texas au anunțat că doi oameni au murit într-o mașină electrică Tesla, care a luat foc, în urma impactului cu un copac. La volanul bolidului nu se afla nimeni, siguranța fiind lăsată pe seama sistemului Autopilot!
Potrivit postului tv KPRC 2 din Houston, mașina electrică Tesla se deplasa în modul Autopilot.
Cauza accidentului, care a avut loc duminică, în jurul orei locale 9.00, în Spring, Texas (în apropiere de Houston), este anchetată, transmite theverge.com.
Potrivit KHOU (Houston), pompierii ajunși la fața locului au avut nevoie de patru ore și 113.000 litri de apă pentru a stinge focul, deoarece bateria mașinii Tesla se aprindea de fiecare dată.
Autoritățile au contactat Tesla, pentru a afla cum se poate stinge incendiul iscat la acumulator. Nu este precizat dacă au primit un răspuns.
„Rețeta” unui accident fatal: Rulau cu viteză, în modul Autopilot / La volan nu era nimeni
Ancheta preliminară arată că mașina circula cu viteză mare și nu a reușit să efectueze un viraj, intrând violent într-un copac de pe marginea drumului.
Unul dintre bărbații morți era pe locul PASAGERULUI, iar celălalt pe bancheta din SPATE, astfel încât „nimeni nu conducea” bolidul Tesla full-electric din 2019, care avea activat Autopilot.
Tesla nu a comentat accidentul în care a fost implicată una din mașinile sale.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA) investighează 23 de acccidente cu mașini electrice Tesla în Autopilot, dar acesta este primul accident mortal în care NIMENI nu se afla la volanul mașinii, lăsând totul pe seama „șoferului-robot”.
Tesla a avertizat însă de nenumărate ori că este nevoie de cineva vigilent la volan, chiar și când mașina este în modul Autopilot.
Mașinile Tesla nu fac altceva decât să verifice atenția cu un senzor, care măsoară cuplul din volan, lăsând loc pentru utilizarea incorectă a acestuia, cu eventuale urmări tragice.
Tesla a fost „certată” de Consiliul Național pentru Siguranța Traficului Rutier, din cauza acestui aspect.
Incendiile la mașinile Tesla, greu de anihilat
Tesla a mai oferit în trecut asistență celor care au venit să stingă incendiile iscate la mașinile sale, în urma accidentelor.
Reaprinderea bateriilor EV poate fi o problemă, deoarece, spre deosebire de un motor tradițional, chiar și după stingerea incendiului, bateria încă stochează energie. Tesla sugerează celor implicați să lase bateria „să ardă” până la epuizare, nu să încerce să-l stingă.
În trecut, Elon Musk, CEO-ul Tesla, a refuzat să adauge sisteme de monitorizare mai bune la mașinile electrice în Autopilot, precum camere video care să urmărească ochii șoferilor sau mai mulți senzori în volan, spunând că tehnologia este „ineficientă”.
Acesta a spus, în 2018, că Tesla verifică mereu datele despre siguranța oferită de Autopilot, dar a mai precizat că mediatizarea „negativă” îi face pe clienți să nu folosească funcțiile respective.