Prima pagină » Știri externe » După 11 ani și 4 miliarde de dolari, primul TGV din Turcia a avut probleme la călătoria inaugurală, cu premierul Erdogan la bord

După 11 ani și 4 miliarde de dolari, primul TGV din Turcia a avut probleme la călătoria inaugurală, cu premierul Erdogan la bord

După 11 ani și 4 miliarde de dolari, primul TGV din Turcia a avut probleme la călătoria inaugurală, cu premierul Erdogan la bord
Primul tren de mare viteză (TGV) care asigură o legătură Ankara-Istanbul, la bordul căruia se afla și premierul Recep Tayyip Erdogan, a fost nevoit să se oprească timp de o jumătate de oră, în urma unui incident tehnic care a avut loc pe traseul inaugurat vineri, relatează AFP.

Trenul a fost oprit în apropiere de localitatea Izmit, lângă Istanbul, din cauza unor probleme la cabluri, au anunțat posturile turcești de televiziune.

Inginerii s-au precipitat să rezolve problema, iar trenul și-a reluat drumul către Istanbul, după această „haltă” forțată de aproximativ 30 de minute, care a provocat mare jenă autorităților turcești, după ce acestea au fost nevoite să amâne succesiv proiectul în ultimii ani.

„În pofida tentativelor de sabotaj, blocajelor, întârzierilor, am încheiat construirea liniei și am dat-o în folosință astăzi (vineri)”, a declarat Erdogan, la Eskisehir, la jumătatea drumului dintre principalele orașe turcești.

Inaugurarea liniei are loc cu două săptămâni înainte de alegerile prezidențiale de la 10 august, în care premierul candidează. Erdogan și-a făcut campanie insistând asupra eforturilor în vederea îmbunătățirii transporturilor în Turcia.

Erdogan, al cărui Partid pentru Justiție și Dezvoltare (AKP, islamo-conservator) domină viața politică de peste zece ani, depune eforturi să se prezinte ca omul care a transformat Turcia într-o țară modernă, cu un nivel de trai comparabil cu cel al vecinilor europeni.

Reprezentantul căilor ferate turcești Suleyman Karaman, citat de postul de televiziune NTV, a anunțat că o anchetă urmează să fie deschisă cu privire la incidentul de vineri, deoarece, susține el, până în prezent nu s-a produs nicio problemă de acest tip.

Proiectul legăturii feroviare de mare viteză Istanbul-Ankara, cu o lungime de peste 500 de kilometri, a costat 4,25 miliarde de dolari. Început în 2003, imediat după venirea la putere a AKP, el a fost terminat abia 11 ani mai târziu.