După ce natalitatea a atins cote dramatice, Danemarca a lansat o campanie inedită
Deși este confruntată cu o rată a natalității foarte scăzută, Danemarca nu duce însă lipsă de idei. Spies, filială a grupului turistic Thomas Cook, a creat pentru piața daneză o campanie de publicitate intitulată „Do it for Denmark” („Faceți sex pentru Danemarca”). Pornind de la constatarea că 10% dintre bebelușii danezi sunt concepuți în timpul unei vacanțe în străinătate, această companie propune danezilor o „promoție la ovulație”.
Astfel, dacă un cuplu danez își rezervă un sejur în timpul unei perioade propice fecundării, acel cuplu va beneficia de o reducere tarifară. Iar dacă același cuplu prezintă ulterior dovezi ale faptului că voiajul a fost fructuos din acel punct de vedere, tinerii părinți vor primi gratuit un cărucior pentru bebeluși și scutece pentru o perioadă de trei ani.
Inițiativa se încadrează într-o serie de măsuri luate de guvernul din această țară, în contextul în care natalitatea scăzută reprezintă de multă vreme o problemă gravă pentru societatea daneză. Pragul de 2,1 copii pentru o femeie, care permite reînnoirea pe cale naturală a generațiilor, nu a mai fost atins din anul 1969.
În 2013, rata natalității a scăzut în Danemarca la 1,67 copii petru o femeie. Cifrele traduc o realitate care, pe lângă faptul că a dus la golirea grădinițelor de copii, așa cum arată și campania concepută de compania Spies, amenință sistemul social al țării: numărul angajaților activi nu va mai fi în curând suficient pentru a putea să finanțeze sistemul de pensii.
Autoritățile publice daneze, considerând că filonul patriotic nu va fi suficient, au anunțat că se ocupă de această problemă, iar ministrul Educației a publicat, recent, un comunicat de presă în care vorbește despre „voința guvernului de a pune accentul pe o abordare mai largă și mai pozitivă în privința sănătății și a sexualității, pentru a evoca atât bucuriile, cât și riscurile pe care le implică”.