Un număr record de companii intenționează să reducă cheltuielile de publicitate pentru X anul viitor din cauza îngrijorărilor că conținutul extrem de pe platformă le-ar putea afecta mărcile, conform unui sondaj global realizat de firma de cercetare de piață Kantar.
Sondajul a arătat că 26% dintre marketeri intenționează să-și reducă cheltuielile pentru publicitate pe X în 2025, cea mai mare retragere de pe vreo platformă publicitară globală majoră. Doar 4% dintre marketeri cred că reclamele de pe X oferă „siguranța mărcii” – certitudinea că reclamele lor nu vor apărea alături de conținut extrem – comparativ cu 39% pentru reclamele Google, a anunțat Kantar, conform CNN.
„Agenții de publicitate aleg să își mute cheltuielile de marketing de pe X altundeva, de câțiva ani”, a declarat Gonca Bubani, director global de leadership pentru media al Kantar, într-o declarație, adăugând că „o schimbare pare în prezent puțin probabilă”. „X s-a schimbat atât de mult în ultimii ani și poate fi imprevizibil de la o zi la alta – este dificil să te simți încrezător în siguranța mărcii tale în acel mediu.”
Potrivit raportului, YouTube rămâne platforma publicitară pe care o preferă cel mai mult marketerii de publicitate, în timp ce, pentru consumatori, Amazon și TikTok împart primul loc. Consumatorii, pe de altă parte, au o părere mai bună cu privire la reclamele de pe X, deoarece sunt mai puține decât înainte, potrivit Kantar.
De la preluarea în valoare de 44 de miliarde de dolari a Twitter de catre Elon Musk în 2022, marile mărci s-au retras de pe platformă din cauza îngrijorărilor legate de moderarea conținutului și a incertitudinii cu privire la direcția platformei. În plus, comentariile lui Musk însuși pe X au contribuit și ele la a îi îndepărta pe clienții de publicitate.
În noiembrie anul trecut, aproximativ o duzină de mărci proeminente – inclusiv IBM, Disney și Paramount – au oprit cheltuielile publicitare pentru X din cauza îngrijorărilor legate de antisemitism și discurs de ură, neajutate de faptul că Musk însuși a susținut o teorie a conspirației antisemite. Elon Musk a ales totuși mai târziu să își ceară scuze.
Luna trecută, Musk a intentat un proces împotriva unei asociații influente din industria publicitară – ai cărei membri includ Unilever, Mars și CVS – susținând că grupul a conspirat pentru a „boicota” platforma X.
Foto: Profimedia
CITEȘTE ȘI: