ESCROCHERIE cu inteligența artificială de 25.000.000 $. Angajatul unei multinaționale a căzut pradă unui deepfake colosal: „Totul părea foarte real”
Un angajat al unei multinaționale din Hong Kong a căzut pradă unei sofisticate escrocherii deepfake în timpul unei videoconferințe, efectuând fără să știe mai multe tranzacții bancare importante, costând compania 25 de milioane de dolari americani.
Escrocii au înșelat o multinațională cu 25 de milioane de dolari americani, dându-se drept directori executivi de rang înalt cu ajutorul tehnologiei deepfake, a anunțat duminică poliția din Hong Kong.
Un angajat al unei companii din centrul financiar chinez a primit „mai multe apeluri prin videoconferință de la o persoană care se dădea drept angajat de rang înalt al companiei, solicitând să transfere bani în conturile bancare desemnate”, a declarat poliția pentru AFP.
Poliția a primit un raport privind incidentul la 29 ianuarie, moment în care aproximativ 200 de milioane de dolari HK (26 de milioane de dolari SUA) fuseseră deja pierdute prin 15 transferuri.
„Investigațiile sunt încă în curs de desfășurare și nu a fost efectuată nicio arestare până în prezent”, a precizat poliția, fără a dezvălui numele companiei.
Victima lucra în departamentul financiar, iar escrocii au pretins că sunt directorul financiar al firmei, cu sediul în Marea Britanie, potrivit presei din Hong Kong.
Inspectorul principal interimar Baron Chan a declarat că apelul prin videoconferință a implicat mai mulți participanți, dar toți, cu excepția victimei, au fost trași la răspundere.
„Escrocii au găsit pe YouTube înregistrări video și audio disponibile public ale țintelor care s-au dat drept persoane care se dădeau drept victime, apoi au folosit tehnologia deepfake pentru a le imita vocile… pentru a ademeni victima să le urmeze instrucțiunile”, a declarat Chan reporterilor.
Chan Shun-ching, superintendentul șef, a declarat: „În timpul acestei videoconferințe cu mai multe persoane, s-a dovedit că toate persoanele, în afară de el, erau false, dar păreau mai adevărate decât în realitate.”
Videoclipurile deepfake erau preînregistrate și nu implicau dialog sau interacțiune cu victima, a adăugat el.
Victima a fost atrasă în capcană printr-un e-mail de invitație, în care a fost indusă în eroare să dea click, fără să bănuiască că va cădea pradă unei escrocherii elaborate, potrivit CNN.