Eurodeputatul Cristian Busoi (PNL), după întâlnirea cu comisarul pentru Piața Internă și Digitală : „România trebuie să fie ambițioasă și să folosească toate oportunitățile financiare pentru a se adapta erei digitale. Primii pași au fost făcuți”

Publicat: 01 10. 2020, 17:07
Actualizat: 01 10. 2020, 18:29

Președintele Comisiei ITRE din Parlamentul European, Cristian Busoi, scrie pe Facebook, că în urma schimbului de opinii cu comisarul pentru Piața Internă și Digitală, Thierry Breton, eurodeputatul român a pus accent asupra anumitor teme conectate cu politică digitală, totdată transmițând cititiorilor săi că România  trebuie „să atragă toate oportunitățile financiare, pentru a se adapta noilor cerințe de pe piață și transformărilor la nouă era digitală, primii pași fiind făcuți în acest sens”.

 

Cristian Bușoi, vicepreședinte PNL, președintele Comisiei ITRE din Parlamentul European, anunta, că în schimbul de opinii cu comisarul pentru Piața Internă și Digitală, eurodeputatul român a pus accent pe îmbunătățirea conectivității și securitatea datelor, suveranitatea digitală a Europei, dezvoltarea unui cloud europen și producerea microprocesoarelor performante în Europa, în contextul în care supremația digitală prespune colectarea, gestionarea și analiza datelor pentru energie, transporturi, fabrici – industrie și asistență medicală.

Președintele Comisiei ITRE din Parlamentul European: “Am avut astăzi în Comisia pentru Industrie, Cercetare și Energie un schimb de opinii cu comisarul pentru Piața Internă și Digitală, Thierry Breton, pe tema digitalizării“

„Am avut astăzi în Comisia pentru Industrie, Cercetare și Energie, pe care o conduc în Parlamentul European, un schimb de opinii cu comisarul pentru Piața Internă și Digitală, Thierry Breton, pe tema digitalizării. În timpul discuțiilor noastre am pus accent pe îmbunătățirea conectivității și securitatea datelor, suveranitatea digitală a Europei, dezvoltarea unui cloud europen și producerea microprocesoarelor performante în Europa”.

Cristian Busoi, eurodeputat PNL: „Digitalizarea este esențială pentru ca UE să devină nu doar neutră din punct de vedere climatic, ci, poate și mai important, mai sigură și competitivă pe plan internațional”

„Este clar că Uniunea Europeană se pregătește să arate lumii întregi că poate fi liderul revoluției industriale digitale. Această transformare va pune accentul pe beneficii aduse cetățenilor și companiilor și va contribui decisiv și la obiectivul major pe care ni l-am asumat la nivelul Uniunii prin Pactul Verde European (Green Deal) de a avea o Europă neutră din punct de vedere climatic până în 2050. Supremația digitală prespune, cum a subliniat comisarul Breton, colectarea, gestionarea și analiza datelor pentru energie, transporturi, fabrici – industrie și asistență medicală.
În contextul pandemiei de COVID-19, deja foarte mulți cetățeni europeni și lideri ai statelor membre sau ai diverselor instituții europene au înțeles că digitalizarea este esențială pentru ca UE să devină nu doar neutră din punct de vedere climatic, ci, poate și mai important, mai sigură și competitivă pe plan internațional”.
Europarlamentarul PNL spune că România  trebuie să atragă „toate oportunitățile financiare din Programul de redresare al UE “Next Generation EU” și Bugetul Multianual al UE, pentru a se adapta noilor cerințe de pe piață și transformărilor la nouă era digitală”, primii pași fiind făcuți.

Eurodeputatul Cristian Busoi: „România trebuie să înțeleagă acest nou trend, să fie ambițioasă și să folosească toate oportunitățile financiare pentru a se adapta erei digitale”

“România trebuie să înțeleagă acest nou trend, să fie ambițioasă și să folosească toate oportunitățile financiare din Programul de redresare al UE “Next Generation EU” și Bugetul Multianual al UE pentru a se adapta noilor cerințe de pe piață și transformărilor din această nouă etapă în care intră Europa.
Primii pași au fost deja făcuți. În ultimele luni ne-am orientat cu toții din ce în ce mai mult spre interacțiunea facilitată de tehnologie: cu ajutorul platformelor reușim să facem diverse plăți către instituțiile de stat sau private, companiile ajung mai repede la clienții lor și țin legătura cu angajații, iar noi reușim să îi vedem pe cei dragi aflați la mii de kilometri printr-un simplu click. Putem spune ca am pus bazele unei fundații pe care trebuie să o consolidăm cu încredere și înțelepciune“.