Facebook reactivează programul de recunoaștere facială pentru a contracara fraudele care se folosesc de imaginea unor vedete
La trei ani după ce Meta a închis software-ul de recunoaștere facială de pe Facebook, gigantul social media a anunțat că testează din nou serviciul, ca parte a eforturilor de a contracara fraudele care se folosesc de imaginea unor vedete.
Programul de recunoaștere facială fusese oprit în 2021, după ce se confruntase cu un val de reacții negative atât cu privire la încălcarea intimității, dar și din partea autorităților de supraveghere. La momentul respectiv, compania a șters scanurile faciale a un milliard de utilizatori Facebook, scrie Reuters.
Acum, compania intenționează să relanseze programul la nivel global începând cu luna decembrie, excluzând unele jurisdicții în care nu are autorizația autorităților – Marea Britanie, Uniunea Europeană, Coreea de Sud și Texas și Illinois în Statele Unite.
Meta a declarat că va include aproximativ 50.000 de persoane publice într-un program care implică compararea automată a fotografiilor lor de profil de pe Facebook cu imaginile folosite în reclame suspectate de înșelătorie. Dacă imaginile se potrivesc și Meta crede că reclamele sunt escrocherii, reclamele vor fi blocate.
Celebritățile vor fi notificate cu privire la includerea lor în program și pot renunța dacă nu doresc să participe, a spus compania.
Monika Bickert, vicepreședintele Meta pentru politica de conținut, a declarat într-un briefing cu jurnaliștii că compania vizează persoane publice a căror imagine a fost folosită în reclame înșelătoare.
„Ideea aici este: să le oferim cât mai multă protecție. Vedetele pot renunța la acest sistem dacă doresc, dar vrem să fim în stare ca această protecție să le fie la îndemână și ușor de folosit”, a spus Bickert.
În cadrul testelor, compania va șterge imediat orice date faciale generate de comparații cu reclame suspectate, indiferent dacă a detectat sau nu o înșelătorie.
Instrumentul testat a fost supus intern „procesului robust de revizuire a confidențialității și riscurilor” al Meta, precum și discutat cu autoritățile de reglementare, factorii de decizie politică și experții în confidențialitate din afara companiei înainte de începerea testelor, a spus Bickert.
Meta a declarat că intenționează, de asemenea, să testeze utilizarea datelor de recunoaștere facială pentru a permite utilizatorilor obișnuiți ai Facebook și ai Instagram să recapete accesul la conturile care au fost compromise de un hacker sau blocate din cauza uitării unei parole.
Foto: Profimedia
CITIȚI ȘI: