Campania în SUA nu putea trece fără implicarea Facebook. A recunoscut-o chiar Mark Zuckerberg, care cu nonșalanță anunță că pregătește o nouă inițiativă prin care îi îndeamnă pe americani să meargă la vot la alegerile prezidenţiale din 3 noiembrie.
De fapt, Facebook încearcă să arate că rămâne un actor responsabil, odată cu apropierea scrutinului prezidențial.
Grupul Facebook a demarat luni, 21 septembrie, o amplă campanie media prin care îi încurajează pe utilizatori să acceseze centrele sale virtuale de informare asupra votului. Acolo, alegătorii pot vedea cum se înregistrează pentru vot, cum votează prin corespondenţă sau cum se înscriu ca voluntari în secţiile de votare. Campania Facebook va fi difuzată pe principalele posturi de televiziune şi radio din SUA, precum şi pe site-urile de ştiri. Mai mult, din weekend, compania lui Zuckerberg a început să prezinte informaţii similare pe aplicaţiile sale (Facebook Instagram şi Messenger).
Conform datelor colectate, Facebook susţine că a ajutat deja 2,5 milioane de persoane să se înregistreze pe listele electorale. „Mai avem încă de lucru pentru a ne atinge obiectivul, acela de a ajuta peste patru milioane de persoane să se înscrie pe listele electorale, dar suntem bucuroşi de progresele pe care le-am făcut, îi ajutăm pe oameni să-şi folosească vocea pentru a vota”, arată Facebook într-un comunicat de presă. Aproximativ 39 de milioane de persoane au accesat centrele de informare privind votul de pe Facebook şi Instagram.
Pe de altă parte, Facebook a anunţat că nicio o nouă reclamă electorală nu va putea fi difuzată pe platforma sa în săptămâna de dinainte alegerilor din 3 noiembrie. La fel ca alţi giganţi ai Internetului, Facebook îşi înmulţeşte de câteva luni anunţurile privind atacuri cibernetice dejucate şi operaţiuni de propagandă destructurate.