Prima pagină » Știri externe » Fitch a redus ratingurile Sony și Panasonic în categoria „junk”

Fitch a redus ratingurile Sony și Panasonic în categoria „junk”

Fitch a redus ratingurile Sony și Panasonic în categoria
Fitch a redus ratingurile de credit ale Sony și Panasonic la "BB-", respectiv "BB", în categoria "junk" a activelor nerecomandate pentru investiții pe termen lung, acuzând situația dificilă de pe piața televizoarelor, transmite Bloomberg.

Fitch a redus ratingurile de credit ale Sony și Panasonic la „BB-„, respectiv „BB”, în categoria „junk” a activelor nerecomandate pentru investiții pe termen lung, acuzând situația dificilă de pe piața televizoarelor, transmite Bloomberg.

Agenția a atribuit ambelor companii perspectivă negativă.

Fitch notează că cei doi producători japonezi de electronice vor continua să aibă probleme pe scena globală, din cauza aprecierii yenului și condițiilor economice dificile.

Sony și Panasonic, cei mai mari producători japonezi de electronice, dar și rivalul mai mic Sharp sunt afectați de scăderea cererii și concurența tot mai dură cu Samsung (Coreea de Sud) și Apple (SUA).

Ambele companii se confruntă cu pierderi masive.

Contactați de Bloomberg, reprezentanții Sony și Panasonic au declarat că cele două companii nu obișnuiesc să comenteze deciziile privind ratingul de credit.

Acțiunile Sony, Panasonic și Sharp au atins în acest an cele mai reduse niveluri din ultimii 30 de ani pe bursa de la Tokyo, investitorii fiind sceptici că cele trei companii își vor putea reveni după pierderile din ultimele câteva trimestre.

Costurile de finanțare sunt în creștere, iar estimările privind pierderile continuă să crească.

Sony a înregistrat în trimestrul iulie-septembrie o pierdere de 15,5 miliarde yeni (188 milioane de dolari), în timp ce analiștii anticipau un profit de 15,6 miliarde yeni. Compania și-a menținut prognoza pentru anul fiscal 2012-2013, anticipând un profit net de 20 miliarde yeni, după ce a încheiat ultimii patru ani financiari în pierdere.

Compania a anunțat 10.000 de disponibilizări și vânzarea mai multor active, în paralel cu o tranziție a modelului de business către gadget-uri mobile, jocuri video și imagistică digitală. Sony a vândut o divizie de produse chimice, participații la două parteneriate producătoare de ecrane și a investit la producătorul de camere digitale Olympus, în încercarea de a readuce afacerile pe creștere.

Panasonic anticipează o pierdere netă de 765 miliarde yeni (9,2 miliarde dolari) pentru anul fiscal care se va încheia în martie, după un deficit de 772 miliarde yeni în perioada precedentă de raportare.

Autor

Citește și