Forbes Media, publisherul revistei Forbes, va fi scos la vânzare

Publicat: 16 11. 2013, 16:12
Actualizat: 16 11. 2013, 16:41

Forbes Media LLC, faimoasă pentru urmărirea averilor miliardarilor din întreaga lume, vrea să afle cât valorează brandul său care are o istorie de 96 de ani, însă care a fost afectat de scăderea pieței de publicitate în print și de dezvoltarea presei online, scrie bloomberg.com.

Astfel, Forbes Media – care publică revista Forbes și deține platforma Forbes.com – a angajat Deutsche Bank AG pentru a examina posibilitatea unei tranzacții, ca urmare a interesului arătat de persoane interesate să cumpere grupul al cărui sediu central este în New York, conform unui mesaj intern transmis angajaților Forbes de către Mike Perlis, Chief Executive Officer al companiei.

Anunțul vine după ani de scădere a profiturilor companiei, perioadă în care familia Forbes – un pionier în businessul media – a încercat să își stabilizeze veniturile prin vânzarea unui pachet de acțiuni în 2006, prin strângerea de fonduri ca urmare a vânzării unor proprietăți, inclusiv clădirea de birouri din Manhattan, și prin concentrarea atenției în zona de media digitală.

Citând surse apropiate companiei, bloomberg.com precizează că proprietarii Forbes Media urmăresc să atragă prin această tranzacție o sumă de cel puțin 400 de milioane de dolari.

Printre potențialii cumpărători ai Forbes Media s-ar putea număra chiar miliardarii care apar în topurile publicate de revista Forbes, mai scrie bloomberg.com, care îl citează pe Stewart Pinkerton, autorul cărții „The Fall of the House of Forbes”, publicată în 2011.

Pe de altă parte, familia Forbes a primit pentru Forbes Media o ofertă de 400 de milioane de dolari, în anul 2004, din partea companiei de publishing Conde Nast Inc., pe care însă a respins-o considerând că suma nu este suficient de mare, conform volumului scrie de Pinkerton.

Forbes Media a vândut un pachet minoritar de acțiuni în 2006 fondului de investiții Elevation Partners, condus de Roger McNamee și susținut de Bono, liderul trupei U2. Grupul a plătit aproximativ 240 de milioane de dolari pe 45% din acțiunile Forbes, potrivit unor persoane apropiate tranzacției, citate de Bloomberg.

În anul 2010, Mike Perlis a fost angajat să conducă Forbes Media, fiind prima persoană din afara familiei Forbes adusă la conducerea companiei. Potrivit lui Perlis, este de așteptat ca în acest an Forbes Media să înregistreze cele mai bune rezultate financiare din ultimii șase ani, datorită operațiunilor sale digitale, licențelor Forbes și evenimentelor derulate sub acest brand.

Compania Forbes Media a fost înființată în anul 1917, de B. C. Forbes, și deține, pe lângă revista Forbes, una dintre emblemele mass-media din SUA, și alte publicații, precum și site-ul Forbes.com. De asemenea, Forbes Media deține Forbes Asia, ForbesLife, ForbesLife Executive Woman și ForbesLife MountainTime. În ultimii ani, Forbes, alături de parteneri locali, a lansat ediții în mai multe limbi, inclusiv în română.

În 2010, miliardarul american Steve Forbes a renunțat la funcțiile de președinte executiv și director general ocupate la grupul Forbes Media, acestea fiind preluate de Mike Perlis, un veteran al industriei media. Atunci, Tim Forbes, fratele lui Steve Forbes, a renunțat la poziția de director operațional executiv. Steve Forbes a păstrat pozițiile de președinte al Consiliului de Administrație și redactor-șef al Forbes Media, iar fratele său a rămas președinte al diviziei Forbes Digital și membru în CA al grupului.