Ford vrea să recâștige clienți în Europa cu o versiune a Mondeo asemănătoare cu Aston Martin
Ford Motor a prezentat joi la salonul auto de la Amsterdam versiuni noi ale principalelor sale modele, între care și un Mondeo asemănător cu Aston Marin, pentru a recâștiga în Europa clienții corporatiști pierduți în favoarea automobilelor germane de lux, reltează Bloomberg.
Timp de mai multe decenii Mondeo a fost automobilul de serviciu preferat în Europa, fiind încăpător, confortabil și conservator și considerat perfect pentru directorii de mid-level, care au devenit cunoscuți ca „Mondeo Men”.
Odată ce criza economică din Europa a dus la prăbușirea vânzărilor de mașini, brandurile germane de lux au intrat pe piața automobilelor pentru companii, transformând „Mondeo Men” în conducători de BMW Serie 3, Audi A4 și Mercedes Clasa C.
Vânzările de automobile Mondeo au scăzut cu 11,5% în acest an și cu circa două treimi în ultimii 10 ani.
„Dacă șofezi pe autostrăzile europene, sunt pline în timpul săptămânii de BMW Serie 3, cu oameni care se duc să vândă produse sau la întâlniri de afaceri. Acum zece ani ar fi fost plin de Ford Mondeo”, a declarat Garel Rhys, președintele Centrului pentru Cercetări în Industria Auto din Cardiff, Țara Galilor.
Directorul general al Ford, Alan Mulally, a prezentat joi, în sala Ziggo Dome din Amsterdam, unde Madona a susținut un concert în iulie, mai multe versiuni noi ale principalelor modele ale companiei, între care și Mondeo, proiectat să arate cu un Aston Matin, mașina preferată a lui James Bond și fostă divizie a Ford.
Mulally a mai prezentat o nouă versiune a Fiesta și a anunțat că va aduce automobilul sport Mustang în Europa.
Alte mașini prezentate sunt crossover-ul Kuga și SUV-ul compact Ecosport, care va fi disponibil pe piața europeană peste 18 luni și va concura cu modelul Juke.
Ford urmează să aducă pentru prima oară în Europa SUV-ul de dimensiuni medii Edge.
Grupul american intenționează ca în următorii șase ani să vândă pe piața europeană 1 milion de SUV-uri.
„În ultimii cinci ani, segmentele SUV au fost singurele care au crescut în Europa și se anticipează că tendința va continua”, a arătat directorul de marketing al Ford, Jim Farley.
Grupul anticipează că segmentul SUV-urilor mici în Europa se va dubla în cinci ani, în timp ce vânzările modelelor de dimeniuni medii vor urca cu o treime, Ford vizând o cotă de piață de 10%.
Divizia europeană a Ford a înregistrat în trimestrul al doilea pierderi de 404 milioane de dolari, iar pe ansamblul acestui an acestea se vor ridica la 1 miliard de dolari, dublu față de estimările inițiale ale companiei.
Ford mizează pe o strategie de construcție a tuturor automobilelor pe platforme comune la nivel mondial, care să limiteze costurile, planul urmând să fie accelerat în Europa, a arătat Mulally.
În cinci ani, Ford anticipează ca 71% din gama de modele europene să fie construită în acest sistem.