O româncă este cercetată în Italia după ce s-a fotografiat pe puntea de comandă a unui vas de croazieră al companiei Costa Crociere (Costa Cruises), ea fiind prietena comandantului, un caz care amintește de scufundarea navei Costa Concordia, aparținând aceluiași grup.
Incidentul a avut loc în ianuarie 2013 la bordul navei de croazieră Costa Atlantica, la exact un an de la scufundarea vasului de croazieră Costa Concordia, aparținând aceleiași companii, relatează revista italiană Oggi.
În timp ce vasul de croazieră Costa Atlantica se afla în Golful Aden, căpitanul a adus pe puntea de comandă o prietenă româncă. Aceasta s-a fotografiat alături de comandant și de un membru al Forțelor navale italiene care se afla la bord pentru evitarea unor cazuri de piraterie. În imagini, românca are în mână arma automată a militarului italian.
În contextul anchetei și polemicilor declanșate după scufundarea vasului de croazieră Costa Concordia, românca a încercat să șantajeze compania Costa Crociere, amenințând că va face publică fotografia care demonstra încălcarea procedurilor de securitate la bordul navei.
Potrivit revistei Oggi, compania Costa Crociere (Costa Cruises), cu sediul la Genova și membră a grupului Carnival Corporation, a luat măsuri disciplinare împotriva comandantului navei Costa Atlantica, suspendându-l pentru încălcarea regulamentului. Cazul a ajuns la Procuratura din Genova, românca Sașa Alexandra fiind anchetată pentru șantaj.
Gestul nu a afectat în niciun fel siguranța pasagerilor aflați la bordul vasului de croazieră. Compania Costa Crociere a confirmat că a fost „victima unei tentative de șantaj”, „prin intermediul unor fotografii care ar demonstra încălcarea procedurilor de acces pe puntea de comandă și un comportament inadecvat al comandantului unei nave” a grupului.
Costa Crociere a dat asigurări că acordă „atenție maximă încălcării procedurilor interne și comportamentelor incorecte”. Forțele navale italiene au anunțat că verifică informațiile privind implicarea unui militar în incident.
Pe 13 ianuarie 2012, un alt vas de croazieră al companiei Costa Crociere – Costa Concordia, având la bord 4.229 de persoane – s-a lovit de stânci și s-a scufundat parțial la zeci de metri de Insula Giglio, în Marea Tireniană. Bilanțul victimelor naufragiului a fost de 32 de morți. Anchetatorii cred că o tânără moldoveancă, Domnica Cemortan, amanta căpitanului Francesco Schettino, era pe puntea de comandă în momentul în care vasul de croazieră s-a lovit de stânci.