Întreprinderile mici și comercianții cu amănuntul sunt jefuite și vandalizate, iar unii oameni au profitat de această dată în urma protestelor pentru nedreptatea rasială și moartea lui George Floyd, pentru a transmite un mesaj față de inegalitatea economică, pentru că recent au fost vandalizate magazine ale unor brand-uri de lux. O parte a publicului critică actele de vandalism, spunând că este lipsă de respect pentru cauza inițială, însă se critică, în video-ul respectiv, și faptul că, în astfel de video-uri sunt arătate doar persoanele de culoare, întărind ura rasială în această perioadă. Unul dintre grupurile comerciale naționale ale industriei Retail Industry Leaders Association, a recunoscut că protestele au perturbat activitatea retail-erilor.
Într-un video postat recent pe platforma de socializare Facebook de către actrița Meryl Streep, se poate observa cum zeci de persoane vandalizeză un magazin cu articole de îmbrăcăminte și ies cu ce doresc.
În video se poate auzi cum persoana care filmează îi întreabă pe cei care au decis să meargă la ”shopping” dacă au blocat traficul doar pentru a profita de moment și îi roagă să prezinte ce și-au ales din magazinul respectiv.
https://www.facebook.com/MerylStreep/posts/10158265328175516
Un internaut comentează astfel:
„Acesta este o lipsă de respect față de cauza inițială …”
Altul critică contul actriței și spune:
„Postezi asta … despre oameni de culoare care fură – și nu postezi despre polițistul alb care a luat viața unei persoane de culoare”.
Magazinele de lux – în special în zonele bogate din Beverly Hills și SoHo – au fost jefuite și vandalizate în weekendul trecut.
Deși întreprinderile mici și comercianții cu amănuntul sunt de asemenea jefuite, unii oameni au profitat de această dată pentru a-și exprima în mod specific frustrarea față de alte aspecte ale societății americane – cum ar fi inegalitatea economică.
În SoHo, unul dintre cele mai scumpe cartiere din SUA, multe magazine de lux au fost deja îmbarcate din cauza închiderilor pe fondul pandemiei coronavirusului. În timp ce pandemia nu a provocat jafurile devastatoare pe care mulți se așteptau că le poate provoca, vandalismul a escaladat în urma protestelor pentru nedreptatea rasială și moartea lui George Floyd la mâna unui ofițer de poliție din Minneapolis.
Chanel, Goyard, Gucci și Hermes sunt unele dintre cele mai notabile nume în lux și unele dintre cele mai recunoscute simboluri ale bogăției și exclusivității. Acestea se numărau printre magazinele vizate de vandaliști.
În ultimele trei luni, 40 de milioane de americani au solicitat șomaj din cauza disponibilizărilor coronavirusului. Între timp, miliardarii americani au devenit mai bogați cu 434 miliarde de dolari, a informat CNBC pe 21 mai.
Retailerii de top, cum ar fi Chanel și Gucci, sunt unele dintre cele mai recunoscute nume în lux, ceea ce înseamnă că sunt, de asemenea, simboluri ale bogăției și exclusivității. În timpul protestelor, multe dintre magazine au fost defacate cu cuvintele „mâncați pe cei bogați”.
Comercianții cu amănuntul și restaurantele închise de pandemia coronavirus tocmai începuseră să își redeschidă afacerile.
Dar, în ultimele zile, protestele la nivel național susținute de moartea lui George Floyd în Minneapolis au dus la sporirea magazinelor și la jefuirea și au forțat multe uși să fie închise din nou.
În weekend, protestatarii au mers prin orașe, inclusiv New York, Dallas, Atlanta și Chicago, cu semne și apeluri la justiție pentru Floyd, un bărbat neînarmat care a murit în timp ce un ofițer de poliție din Minneapolis a fost îngenuncheat pe gât. Au avut loc confruntări violente cu poliția și avarierea bunurilor, iar primarii au răspuns cu curfew-urile din oraș, reducând în continuare tensiunea.
Protestele au lăsat în urmă imagini zdrobitoare din întreaga țară: ferestre îmbarcate la comertul integral Whole Foods, deținut de Amazon. Magazinele cu autoturisme înlăturate de Chanel și de autocare din districtele comerciale de lux SoHo și Fifth Avenue din Manhattan. Un magazin flagrant Nordstrom vandalizat din Seattle.
În centrul orașului Dallas, ferestrele de sticlă de pe partea din față a magazinului emblematic al lui Neiman Marcus au fost spulberate, adăugând sarcinile pe care lanțul de magazine de lux le întâmpină deja în instanța de faliment.
Protestele s-au adăugat la lista de provocări din ce în ce mai importantă a retailerilor și restaurantelor. Companiile au fost nevoite să muncească din greu pentru a rămâne în afaceri, întrucât comenzile de ședere la domiciliu au închis centrele comerciale, au oprit serviciul de mâncare în alimentație și au schimbat întreprinderile online. Mulți au îmblânzit mii de angajați, au redus salariile directorilor și au redus liniile de credit. Și unii riscă să se alăture J.Crew, J.C. Penney, marți dimineața și magazinele din etapa pentru a depune pentru faliment.
Unul dintre grupurile comerciale naționale ale industriei Retail Industry Leaders Association, a recunoscut că protestele au perturbat activitatea retailerilor.
„În ultimele săptămâni a existat sentimentul că lucrurile se îndreptau în direcția corectă și că redeschiderea cu atenție a economiei era posibilă și că un sentiment de normalitate era la colț”, a spus președintele său Brian Dodge într-o declarație. „Dar moartea fără sens a lui George Floyd și violența care a decurs din ultimele nopți s-au spulberat mai mult decât vitrine, a stricat încrederea fragilă a unei națiuni care se luptă deja cu anxietate, frustrare și frică.”