Germania pregătește o surpriză neplăcută pentru toți șoferii străini care vor circula pe autostrăzile sale
Potrivit unui proiect de lege prezentat vineri de Ministerul Transporturilor, posesorii de mașini înmatriculate în Germania vor putea deduce costul noii taxe din taxa pe care o plătesc pentru autovehiculele deținute.
Intenția de a taxa nerezidenții care circulă pe autostrăzile din Germania a fost anunțată încă de anul trecut. Introducerea taxei a fost una dintre condițiile impuse de Uniunea Creștin Socială pentru a sprijini actuala coaliție guvernamentală condusă de Merkel.
„Se poate vedea că suntem fideli condițiilor descrise în tratatul pentru formarea coaliției. Șoferii germani nu vor fi împovărați suplimentar”, a declarat vineri Merkel într-o conferință de presă la Berlin.
Potrivit ministrului Transporturilor Alexander Dobrindt, „suprataxa pe infrastructură”, așa cum este denumită noua taxă, va aduce venituri anuale la buget de până la 3,7 miliarde de euro.
Cu toate acestea, costurile cu implementarea proiectului, estimate la 195 de milioane de euro, precum și returnările de taxe pentru șoferii rezidenți, în valoare de 3 miliarde de euro, fac ca cifra finală să fie mult mai mică, de doar 500 milioane de euro pe an.
Contactați de Bloomberg, oficialii UE au declarat că este prea devreme să se pronunțe în privința unei posibile încălcări a normelor europene de către Germania.
„Va trebui să analizăm textul final al legislației”, a declarat Helen Kearns, un purtător de cuvânt al Comisiei Europene.
Germania este unul dintre pionierii autostrăzilor. În prezent, lungimea totală a rețelei de autostrăzi (Autobahn) depășește 12.900 de kilometri. Autobahn, care deseori nu are limitări de viteză, a creat o cultură a automobilismului, ajutând BMW, divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler și brandurile Audi și Porsche ale Volkswagen să domine piața mașinilor de lux.