Guvernul Germaniei a cerut, marți, Uniunii Europene și Chinei să depășească prin negocieri disputele comerciale, în special cea privind taxarea mașinilor electrice de fabricație chineză.
”Este necesară o soluție negociată. Vrem evitarea unui război comercial care ar genera o spirală a tarifelor vamale, ceea ce ar afecta ambele părți”, a declarat marți, potrivit cotidianului Le Figaro, vicecancelarul german Robert Habeck, ministru al Economiei.
Robert Habeck s-a întâlnit la Berlin cu ministrul chinez al Comerțului, Wang Wentao. Oficialul chinez se va deplasa miercuri la Bruxelles, pentru discuții cu Valdis Dombrovskis, comisarul european al Comerțului, în efortul de a convinge Uniunea Europeană să renunțe la tarifele vamale impuse Chinei.
Anterior, premierul Spaniei, Pedro Sanchez, a cerut evitarea unui conflict comercial de amploare între UE și China.
”Nu avem nevoie de un alt război, de data aceasta la nivel comercial”, a afirmat Pedro Sanchez în cursul unei vizite la Shanghai.
Administrația de la Beijing a contestat vehement, în august, decizia Comisiei Europene de impunere a taxelor la importurile de vehicule electrice chineze, avertizând că vor exista efecte negative pe plan mondial.
”Decizia Comisiei Europene încalcă principiile obiectivității, echității, non-discriminării și transparenței. Restricțiile sunt incompatibile cu reglementările Organizației Mondiale a Comerțului. Este vorba de o concurență neloială practicată în numele concurenței loiale. Restricțiile impuse de UE vor afecta stabilitatea rețelelor automobilistice globale, fiind nocive inclusiv pentru interesele UE și ale consumatorilor europeni, cu riscul de a compromite transformarea ecologică europeană”, a transmis Ministerul chinez al Comerțului.
Comisia Europeană a impus taxele asupra vehiculelor electrice fabricate în China după o investigație care a stabilit că industria chineză de profil beneficiază de subvenții masive. Decizia UE este încă provizorie, urmând să fie supusă votului statelor membre în noiembrie.
”Există o ușoară ajustare a tarifelor: pentru compania BYD, 17,0%, pentru Geely, 19,3%, pentru SAIC, 36,3%, pentru alte companii care au cooperat în investigație, 21,3%, iar pentru cele care nu au cooperat, 36,3%”, a anunțat Comisia Europeană în august.
Foto: Shutterstock
Citește și:
Ambasadorul Iranului, RĂNIT în explozia dispozitivului de comunicații, în Beirut