Google, Apple și alte companii de Internet ar putea simți în curând lungul braț al fiscului francez. Cum vrea să strângă Franța 500 de milioane de euro anual
Google, Apple și alți operatori de Internet ar putea simți în curând lungul braț al fiscului francez, guvernul de la Paris intenționând ca anul viitor să schimbe legislația astfel încât companiile online care obțin venituri în Franța să nu mai poată să plătească impozite în țări cu taxe mai mici.
Impozitarea sectorului digital la nivelul celorlalte industrii ar putea genera statului francez venituri anuale de peste 500 de milioane de euro, contribuind la reducerea deficitului bugetar, a declarat Philippe Marini, șef al comisiei pentru finanțe din Senat, transmite Bloomberg.
Țări din întreaga Europă caută soluții pentru colectarea mai eficientă a taxelor de la companii care până acum au scăpat de o analiză mai atentă.
„Aceste venituri pierdute au atras atenția, în special în această perioadă în care țările europene trebuie să își echilibreze finanțele”, a declarat Marini la sfârșitul lunii trecute.
Politicienii francezi, ca și alți omologi europeni, au intensificat eforturile de taxare a giganților din domeniul Internetului, care evită să plătească impozite și TVA de ordinul sutelor de milioane de euro folosindu-se de lacunele legislative și diferențele dintre sistemele fiscale.
Guvernele europene susțin că legislațiile fiscale existente au dat companiilor multinaționale un spațiu prea mare de manevră și ar trebui modificate.
Marea Britanie și Germania au cerut în această lună statelor din G20 să adopte noi reguli fiscale.
„Libertatea Internetului nu înseamnă libertate pentru orice. Regulile fiscale trebuie să se aplice și acestei industrii”, a arătat Najat Vallaud-Belkacem, purtător de cuvânt al guvernului francez.
În Marea Britanie, parlamentarii au acuzat în această lună Google, Amazonb și Starbucks că se folosesc de metode complicate de contabilitate pentru a reduce taxele plătite.
Google, Apple, Amazon și Facebook plătesc împreună taxe mai mici decât cele 500-600 de milioane de euro pe care le-ar datora în Franța, a spus Benoit Tabaka, fost secretar-general al Consiliului Digital al Franței. El a arătat în ianuarie că cele patru companii plătesc în Franța, cumulat, circa 4 milioane de euro sub formă de impozite pe profit, în urma unor venituri online de 2,2-2,5 miliarde de euro. Între timp, Tabaka a devenit director de strategie la Google în Paris.
Companiile nu au confirmat datele.
Google are 500 de angajați în Paris, dat sediul central european este în Irlanda, de unde vinde publicitate pe tot continentul, inclusiv în Franța, unde sunt unele dintre cele mai ridicate niveluri ale impozitului pe profit și TVA.
În Irlanda, impozitul pe profit este de 12,5%, mai puțin de jumătate față de 33,3% în Franța.